Sjukdagar

Lördag och schlager-yra i hemmet!
Även om det kanske var en yra i det lite lugnare laget så gick startskottet för Melodifestivalen 2011 och det bidde en mysig hemmakväll som spenderades mestadels framför tv:n.



God mat och skålande i gott bubbel! ;)

Redan mot natten började jag, även om jag vägrade att erkänna det, känna mig lite krasslig...och på Söndagsmorgonen så var det ett uppvaknande med frossa och rejält halsont som gällde.

Trots detta (ville fortfarande inte känns mig besegrad av någon släng av förkylning!) så blev det ändå en runda ut i staden...ingen bra idé...

Feber, frossa, halsont, hjärtklappning, trötthet, mardrömsnätter...
...sjukdagar.

Har stannat hemma från jobbet både igår och idag.
Mest legat och vilat...funderat och filosoferat.
Känt ledan.

Återigen denna känsla av en längtan bort från Göteborg, längtan efter ett stimulerande arbete och en mycket mer givande fritid än den i nuläget...

Vet inte om det bara beror på att jag känner mig krasslig och orkeslös, har någon form av mega-snus-abstinens (snart en vecka sedan sista prillan nu!), eller bara känner mig ensam och saknar mina nära och kära..?

Men just nu känns det i alla fall som att inget roligt eller vidare meningsfullt händer just mig...jag har liksom inget "mission" i livet...
Jag har lagt mina egna passioner åt sidan till förmån för andra.

Jag måste ändra på det här.
Jag måste ändra på det här nu.
En plan för mitt 2011, för mitt bästa 2011, måste på allvar börja ta form och genomföras!

* Sluta snusa -check!
* Träna och motionera -check!
* Hålla mig undan (så gott det går) från människor som sprider negativ energi och alltid verkar ha något att gnälla över, skvallra om, påpeka, eller klaga på -check!

...hrm...ja, det var (om än ynka) i alla fall en början.
Nästa steg blir att på allvar ta tag i det här med att hitta ett meningsfullt jobb inom den branch jag har erfarenhet från, samt önskar jobba inom mer än allt annat; musik/medie -och nöjesbranchen.

Vet Ni, kära läsare, något/någon som kan vara till hjälp för mig i detta?
Kontakter? Tips? Råd?
Tveka inte att höra av Er! :)
(Självklart måste jag ju bli bättre på att höra av mig till egna kontakter också...)

Vill inte vara den som gräver ner mig i självömkan, ångrar det jag aldrig gjorde och depprimerar ihop mig totalt...näe, dags att försöka peppa sig själv (om ingen annan gör det) och anstränga sig ännu lite mer.
Från och med nu.



Dock, helt utan glada nyheter som förekommit de senaste dagarna tänker jag inte lämna Er!

Fick ett telefonsamtal av min kära storebror (som önskade att han befunnit sig i Göteborg för detta tillfälle) med det glada beskedet om att jag ska bli faster till hösten! :D
Alla de varmaste lyckönskningarna och om än en nu ännu större saknad och längtan efter mina underbar i norr!

Sedan så rullar det glada livet på för fullt för min kära sambo och hans Amaranthe, som i dagarna varit upptagna med att spela in musikvideo för kommande singel-släpp...och har en massa mer spännande saker på g under våren...snacka om att leva sin dröm! :)

Känner mig piggare ikväll och det får nog allt bli till att masa sig iväg till jobbet imorgon ändå.
Ska ställa mig och köra igång ett storkok av chili con carne (spicy de luxe!) åt mig och min kära att ha till middag och lunchlådor.
Även om jag anar att det blir solo-middag för mig här framför tv:n ikväll...

Well, well...

// Maryly


Yummie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0