Melodifestivalen -deltävling 4

Kvällens stad: Malmö

Lite snabb-fakta:

* Sveriges nästan sydligaste stad, så sydlig så att den nästan tillhör kära grannlandet Danmark (många anser att den bör göra det)...så sydlig så att de som bor där nästan talar ett annat språk...eller mer låter som ett lite grötaktigt ljud (läs; danska)
* En alldeles, alldeles vacker stad är det dock...ofta med plusgrader då resten av landet fryser (även där mer gemensamt med danskarna) och med en byggnad vridet utformad som bär det skönklingande (?!) namnet efter den medicinska bemnämningen av den mänskliga överdelen.
* Zlatan...en gång i tiden var staden hans hemvist...
* En lång bro (över till...just det, Danmark...hm...)
* Sedan är det lite kravaller, lite laser-turkar, lite påga-tåg...och ja, you name it!



Kvällens musikaliska startfält känns relativt starkt, men det som förvånar mig lite är deltagarna; Nicke Borg och Melody Club...att de är med gör det hele lite intressantare.
Det som inte förvånar mig är deltagaren; Linda Bengtzing...punkt.

Annars så bidde det ett tidigt uppvaknande, för att vara Lördag, med Nyhetsmorgon, ett stort glas apelsinjuice och efterföljande piffing.

Hade bestämt mig för att kolla in Jobbmässan som hölls på Världskulturmuséet och begav mig dit försiktigt trippande på vägar som blivit glashala på grund av regn under natten.

Entrade mässan på röda mattan...men någon riktig "hit" var det inte.
Inte för mig i alla fall, då det var mest praktiska yrken som marknadsfördes med företag inom snarlika branscher där jag inte riktigt känner mig hemma.
Det blev en liten runda och ett mycket kortare besök än planerat.

Efter besöket var det dags för ett av undertecknads absoluta favvo-sysselsättning; shopping och allmän butiksspaning! ;)
Arbetade mig nerför Avenyn mot Nordstan...och spenderade faktiskt inte alldeles för mycket under färden.

Det kulor som dock spenderades, spenderade på;
Smink, underkläder, ett par skor, bubbel, lotto och så en god paus på Espresso House!



Hade faktiskt även planerat att överraska min finaste Johan idag...bara sådär...bara för att livet blir så mycket roligare med inslag av små överraskningar lite då och då :)

Så, när han slutat dagens arbete möttes vi upp och han fick gå och prova en skjorta som jag sedan köpte åt honom, fick en öl att testa från Systembolagets nya sortiment, samt även (bara för jag vet hur mycket han älskar det) en färsk doughnut med vit choklad från Jafari´s i Brunnsparken...inte helt fel att överraska med va?! ;)



Hemma nu och tar det lilla lugna i soffan...smuttar bubbel och bara njuter...

Dagen till ära har det faktiskt blivit hela två stycken test-öl...och ja, vi har faktiskt även en tredje på kylning ;p
De öl som testast hittills är;



Oppigårds Spring Ale, den nya i sortimentet som jag införskaffade åt min kära och som härstammar från Hedemora, Sverige.

Fruktig...påminde i doften om de fantastiska (hrm...) cocktail-bären (bara namnet!) man fick som barn i "fruktsalladen" på dagis.
Alldeles, alldeles för besk i smaken för mig...jättemycket grapefrukt-känsla som stannade kvar alldeles för länge, ingen presonlig favorit alltså.
Sambon tyckte; helt okej...fruktig men dock lite för besk.



Nästa öl för testning var...är (den är inte slut än!) Liberty Ale.
Nu snackar vi lite mer min smak här...
Lättdrucken, lite "knäckig/brödig" (knäckebrödig kanske?) doft, och helt okej...om än inte en jättefavorit kanske.
Sambon tyckte; fruktig och frisk, lagom besk men tyvärr med en doft av gammal disktrasa...men god ;p

Vad vankas till kvällen då mån tro?
Ja, någon hemma-meny blir det inte den här Lördagen...näe, ikväll kör vi en helkväll/natt ute med allt vad det innebär(!)
Troligen blir det dock schlager-yra i hemmet innan vi beger oss ut...men en diskussion (eller ja, spekulerande i alla fall...) om vad som lämpar sig för kommande timmar pågår i nuläget...  ;)

Önskar en underbar Lördag-kväll nu när solen så sakta sänker sig över götet...och det är bara så vackert att sitta här i panorama-rummet och blicka ut över livet i staden... <3

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0