Melodifestivalen -deltävling 3

Kvällens stad: Linköping

Lite snabb-fakta:

Få se nu...hm...Linköping...Linköping...Linköping...jaaa...hm...
...hm...
...
...
...jo! Cloetta Center, kvällens arena!

OCH
, såklart, de har något med flygplan att göra...förmodligen i alla fall, med tanke på att man möts av dessa vid in-ut fart i staden...och så härstammar ju självaste Lasse Winnerbäck där ifrån minsann!
Ja, det var nog det viktigaste... ;p



Lite svårt att förutsäga vilka som kommer att gå vidare, men jag skulle nog ändå tippa på: Eric Saade och Shirley´s Angels (vilket namn..!), och detta utan att ha någon som helst koll på hur de låter ännu.

Annars så har undertecknad njutit av en helt underbart vacker Lördag! :)

Vaknade upp till en gryning som övergick till en strålande sol från en klarblå himmel.
Med bara några få minusgrader ute, en inte allt för kall vind och hög, frisk luft så var det en självklarhet att inte sitta inne och slöa, utan bege sig ut och promenera in mot centrum för en dag i staden.

Eftersom min kära sambo jobbade så fick jag roa mig själv...vilket gick alldeles utmärkt det med ;)

Frukost på en av favoriterna; NK´s Espresso House, tidningsläsande med uppdateringar om världshändelserna, samt telefonerande upp till norr med planering inför kommande påskresa och eventuella Göteborgs-resa för min älskade lilla mamma (!)



Lite strosande i diverse butiker efter den goda frukosten...inhandlade lite nödvändigheter och shoppade en fin sjal bland annat...
Mötte sedan upp med Johan då han äntligen fått sluta arbetet för dagen och promenerade hemåt i solen.


.

Här hemma har eftermiddagen -förkvällen spenderats med poppandet av go musik och middagsförberedelser!


Riv-järns-skada...inte att leka med, jag lovar!
Farliga saker de där sk köksredskapen... ;p

Ikväll bjuder huset på något så simpelt, men ack så gott, som:
Pizza!

Med en liten "twist" i och för sig...

Hemmagjord och egenkomponerad med massa gott på!
Blir en höjdare känner jag, och sedan får vi se om det ska till någon dessert...i sådana fall får det nog bli en lättare fruktsallad med glass...Mmm... 



Höjer glaset med bubbel och önskar  Er en finfin Lördag...nu kör vi schlageryra igen! ;D

Puss

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0