Melodifestivalen -deltävling 2

Kvällens stad: Göteborg

Hemmaplan!

Scandinavium, och jag är inte där(!)...inte i år tyvärr (minns fortfarande vilken yra det var förra året!), men ändå...så nära...


Alldeles nytagen utsiktisbild från lyan...Ni som vet var Scandinavium, kvällens scen, är känner säkert igen Er...Ni som inte vet...cirkus nedanför det höga huset som ser ut att ha en kamera-blixt på taket ;)

Lite snabb-fakta:

Skippar med att dra den ramsa jag drog i bloggen förra året...goa gubbar och gummor, räkor, spårvagnar, Sveriges framsida, Kålle å Ada, Ullevi, Feskekôrka, Liseberg, Avenyn...ja, ni fattar...
...och istället så presenteras nya fakta om...
...
...
...
...hm...näe, det blir ju ungefär detsamma i år igen va... ;p




Annars så var jag verkligen uppe med tuppen imorse!
Redan klockan 06:30 *beep* så steg jag ur sängen, gick fram till fönstren och blickade ut mot en stad där gryningen närmade sig, sakta men säkert...


Gryningsljus

Hade ingen ro i kroppen att krypa ner i sängen igen och somna om, så istället bidde det en lång dusch, piffing och ut för en runda i staden.
Inget dåligt beslut ändå med tanke på den vackra Lördag det faktiskt har varit.
Minusgrader, i och för sig, men klarblå himmel och strålande sol...underbart! :)


På språng

Frulle på NK och Espresso House som, till min stora lycka, nu även börjat servera cupcakes!
Tre smaker finns de i, än så länge, och ser bara sååå goda ut!
Testade ingen idag, men det kommer...I promise!

Sedan var det lite ärenden som skulle avklaras innan jag mötte upp med min kära, som slutat dagens arbete, handlade och begav oss hemåt igen.

Hemma och känner helg-lugnet...

Poppar glad-musik och har förberett:

Kvällens meny

* Citron -och dillmarinerade laxspett med räkor
* Ugnsrostade rotfrukter
* Tomat -och fetaostsallad, med aioli och nybakat lantbröd

Även en liten "lätt" dessert bestående av:

* Gratinerad melon, hallon och vit choklad, serverad med vaniljglass

Kan funka rätt bra va? ;)

Sedan blir det schlageryra igen minsann, samt att man tydligen även är  bjuden till födelsedagsfest kvällen till ära!
(någon" glömde att meddela detta och jag fick veta det först idag...hrm... ;p )
Jocke, en av de finfina sångarna i Amaranthe, fyller år och förhoppningsvis hinner vi dit för att fira honom innan det vankas utgång...

...annars vankas det utgång hursomhelst...och då hinner man alltid fira ändå...var vi nu än kan tänkas hamna..?! ;D

Näe, nu blir det lite bubbel, "sista piffen", go musik, dags för middagen att åka in i ugnen och sedan ladda för en riktigt, riktigt rolig kväll!



Allt gott kära läsare!

// Maryly

Jo, förresten!


Stötte på dessa konstigheter då jag stod och skulle göra i ordning Aiolin...
...vad är frigående ägg?
Jag visste inte att ägg kunde gå...att de ens hade ben...fast jo...kanske...han, eller "det", tecknade ägget i serien "Gustaf" (katten)...han kunde gå va..? ;p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0