Det är dagarna...

...som är dagarna, som är dagarna, som har passerat.
Och oj, oj, oj...hur ska jag kunna delge Er, kära läsare, allt som hänt och händer den senaste tiden utan att bli allt för intetsägande alternativt långrandig..?

MEN...låt mig göra ett tappert försök...

Vad hände nu sist jag bloggade, förutom det lilla livstecknet härom dagen, var var vi..?

Jo! Mitt uppe i flytten ja...den eländiga, men ack (ändå) så efterlänftade flytten!

Liiiiiiiite lätt panik där kvällen före, då vi satt där i ex-hemmet omringade av flyttkartonger, och för ett tag inte säkert visste om vi hade någon flytt-hjälp morgonen efter eller inte (!)
Det var några oroliga timmar, men det visade sig lite senare att det hela skulle komma att lösa sig...thank god! 

Tisdag den 25/1 -flyttdagen

Allt plockat å packat, morgon-kaffet intaget, bära, springa, lasta släp, och iväg!

Inte många meters körning från Odinsplatsen till Gårda...

Dock, allt nytt...

Byggning pågår, sista "finliret", bygg-gubbar, el-gubbar, stora bilar och maskiner,  ett "va ska ni flytta in nu?", ett "jaha du, det ska vi minsann" tillbaka, ett samsandes om parkering och hiss...och så igen; packa ur, bära, springa, lasta hiss och packa in i nya lyan...
...men vilken ny lägenhet det ändå var/är! :D

Jag kom upp till lägenheten först...
Och jag kan medge, det var inte långt till tårarna...
ALLT helt nytt, helt fräscht, top floor och med vääärldens utsikt...och det är vårt alldeles egna!




Panorama utsikt från 7:e våningen över dels Lunden/Örgryte, dels Gårda/Scandinavium mm, dels Stampen och Mölndals-ån.
ALLT nytt, till och med lappar och plastskydd fick avlägsnas...

Efter ett städande och "Adjö" av den gamla lägenheten  var det dags att på allvar installera sig och landa i det nya.
Hade tagit ledigt både flytt-dagen och dagen efter...och det behövdes!

För...hur nytt och grymt schysst allt kan kännas när man flyttar in såhär (i ett helt område med ett sk "ny-tänk") så förekommer tyvärr (kanske oundvikligen?) vissa "barnsjukdomar".
Jag listar våra:

- Värmen i elementen i vårt panorama-rum fungerade icke...vilket resulterade i en kväll med endast +12 grader och en onödigt dyr taxi-resa för att hämta ett värme element.
Fortfarande itnte helt okej, men bättre efter klagomål och kontroll...

- Varmvatten...som endast bidde till kallvatten i duschen då "de" kopplat fel...vilket ledde till en dusch på gymmet, men (och all kredd för den snabba åtgärden!) det var den enda nödlösningen innan det hele var fullt fungerande igen.

- Internet
Vi bor numer i ett hus med fibernät och det hela blev med ens mer komplicerat...
Nya leverantörer, ny informationh, det tar tid...med...allt (!)

-TV
...ja, herregud...vad ska man säga?
Beställt av Serverado...dagarna gick, ingen digitalbox blev skickad och (trots ihärdigt telefonerande) kunde ingen svara på varför...
Med lite "tjat/hot -light" så skickades äntligen boxen och...halleluja, vi kan hänga med i vad som händer och sker i världen via televisionen igen!
(har aldrig varit sååå nöjd med att äga en iphone som under desa dagar!)

- Allmän byggplats och bygg-oväsende...men det kan man överleva ;)

...det blir bra det här, det blir det verkligen!

OCH, det viktiga är...vi säger till -vi får det fixat!




Mycket "ny-tänk" som exempelvis; datoiserad tidsbokning för tvätt, drop-in tvätt, bil-pool, cyckel-pool, uthyrnings lägenhet för familj, vänner och bekanta, elektroniska nycklar sk "tags" (till...allt!), omådets miljö mm mm...

Som sagt, vi installerade oss...
Dagen efter inflytt var det dag att välkomna en sprojlans ny tv, med tillhörande blueray och ljudsystem!
Hade bestämt oss för att köra på Samsung (mycket för den snygga designen och goda omdömet) och vi är mycket nöjda :)


Johan Packar upp godsakerna...


Vår finfina led-tv... ;)


Fredagen var det helg minsann, och mys...inte minst!
Blev en skön hemma-kväll med fin utsikt, mycket gott att mumsa på (tapas-buffé!) och en välförtjänt ledighet!





Lördagen efter denna underbara hemma-mys kväll bidde det utgång i Göteborg´s natten som startade med den välkända, och udnderbart goda, räkmackan på Gothia Towers finfina Heaven 23.



My god...
sååå gött!



Världens bästa utsikt, middag och bar...en underbar kväll helt enkelt! ;)

God kväll!

Lite dagen efter, lite IKEA, lite Söndag helt enkelt...
Lite Måndag...who cares...?
Lite Tisadag...okej gym-pass deluxe då.
MEN...

..sen kommer ju Onsdag (ja, var är vi nu...herregud...2011-02-02 tror jag bestämt).
Och Yours Trouly har ju tydligen också bestämt att nåt ("det") exeptionella ska hända då...
...jag ska börja "mitt nya liv"
Så...jag, bland annat, slutar snusa...
...
...
...
...jag dör, man jag klarar mig...alltså dör jag inte...men ja, fy f*n...det känns så i alla fall...!

Jag försöker verkligen, jag lovar Er, men det är inte lätt...
Är i skrivandets stund inne på min 3:e dag som nikotin-fri...och ja...det går...men det hade inte gått utan de nitkotin-fria alternativ som finns att tiilå i dessa svåra stunder (kickup-mint för närvarande).

Naturligtvis är målet att inte använda sig av dessa substitut heller (även om de är både nitkotin -och tobaksfria), men attans vad de hjälper nu...och det är det som är huvudsaken (!)

Ännu en jobbar-vecka är över. ännu fler timmar a avkoppling väntar, ännu en helg stundar..!
Älskar´t!



// Maryly




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0