Julkalender -ny premiär

Hemma, uppkrupen bland filtarna i tv-soffan med lite gottigott, och pustar ut efter arbetsveckans slut...

...skrev jag nu...och insåg just att det inte alls är slutet på arbetsveckan för undertecknad, men däremot "bara" sju dagar av arbete kvar (då jag även tagit på mig en extra arbetsdag) innan efterlängtad juletids-semester stundar!

Imorgon vankas det mysig JulmarknadGammplatsen...kom dit! 
(dock undrar jag lite över hur det ska bli med den där "häst- och slädturen"...barmark och allt..?) 

Och efterföljande vecka varvas sedan med jobb som arrangemangsutvecklare för Lycksele kommun, samt arbetet som makeupartist på SVT...fullt ös hele tiden, men fortfarande är allt detta med dessa två nya anställningar bara såå kul!

Har under kvällen hunnit med att beställa två finfina julklappar ute på nätet (!) och även sett ett avsnitt av Julkalendern...det var längesedan..!



Blev lite lätt nostalgisk där, då jag blev påmind om alla de julkalendrar jag själv växte upp med...och tycker nog ändå att 2011-års kalender verkar ha rätt bra potential...

Ett urval av de kalendrar undertecknad präglats av;


Julkalendern det år jag föddes...



Den första kalendern jag har ett minne av...

År 1987 var kalendern; Marias Barn också något som var omdebatterat i medierna, samt berörde mig personligen oerhört mycket på grund av starka bilder (för min dåvarande ålder) bland annat...men den hittade jag tyvärr inte ens någon bild av..?



Ture Sventon´s Julkalender var en favorit...



...liksom Sunes Jul!
(något år senare slutade jag mitt Julkalender-tittande)

Slö-kollar på lite Idol på tv nu...det närmar sig "grande finale"..!
Mysig Fredagskväll i Granitans lugna vrå...en sista check inför morgondagen och så ladda för en grym helg med julmys och marknadsbus! ;)

Allt gott!

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0