Lediga tider

S E M E S T E R!

...och än om det absolut har varit 12 dagar på raken med roligt arbete, så känns det ändå välbehövligt med några sköna lediga dagar framför sig...
...har inte hänt sedan den där veckan i somras ;p

Ledigheten tog vid efter ännu en trevlig dag på SVT och arbete med Go´kväll, där jag fick äran att träffa och "piffa" våra försenade gäster som, tack och lov, klarat flygresor genom stormoväder för att ta sig till Umeå helskinnade och medverka i kvällens program.
Beppe "rattade" kvällen som bestod av bok- och filmpanel med Inga-Lill och Göran, samt finfin herrgårdsmiddag med Pernilla Månsson.


Kvällens deltagare

En mini-runda på stan i snöyran efter jobbet, samt ett litet stopp på den Julmarknad som hushåller på Renmarkstorget ända fram till dan före doppare dagen...



Väl hemma blev det ännu en runda av super-dunder-hemma-kuren vitlök-whiskeyhutt.
Jag dog...inte...den här gången heller...men tror nog att i princip allt annat både inom mig och i min omedelbara närhet gjorde det..huuugaligen! ;p

Peppad av huskuren (eller bara chockad till någon form friskhet...ELLER så har jag bara inte tid att vara sjuk!) så kavlade jag upp ärmarna och tog tag städ, tvätt, handling, middag, telefonerande, samt lite hemma-spa i forma av manikyr, pedikyr, fransfärgning och en del annat diverse yadayada...

NU har jag dock äntligen placerat min lilla rumpa i sköna soffan framför tv:n och tittar bland annat på finalen av Idol 2011, däe den självklara vinnaren för mig heter; Amanda.
Strax dags för korandet av vinnaren så jag håller tummarna!



Tar det piano med Fredags-myset som bara en Rockänka kan göra...unnar mig ett glas gott rött och en efterlängtad sovmorgon imorgon (!)

Trevlig start på helgen önskar jag Er!

// Maryly


Röd om snoken, mitt i snöyran... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0