Julafton 2011

Började tidigt med en morgonpromenad under en stjärnklar himmel med gryningen nalkandes i horisonten...vackert.


Julafton gryr


Jul-piffad följde sedan en efterlängtad och redig grötfrukost runt bordet på mysiga Granitan tillsammans med mina kära <3

Dagen förflöt sedan i ett lugnt  och rofyllt tempo med stämningsfull julmusik, massor av juleljus, godismumsande, julhälsningar, ännu en liten promenad i avtagande dagsljus, soffa-softande, middagsförberedelser, traditionsenligt Kalle Anka-tittande, stora (och ack så goda!) julmiddagen, lite stökande och sedan var det dags att dela ut julklapparna..!


På promenad i avtagande dagsljus och underbara nyanser


Julmiddagen står framdukad


Rimmande, roande och rasslande...och vilka finfina klappar jag fick! :)



Sotis mitt i jul-klapps-pappers-högen!


Finfina skor, spetskkjol, sjal, mys-kofta, laptop-case (rosa!), data-mus, hår-styling, parfym, body lotion, en påse med shabby chich design och hemmagjorda julgodisar...ja, det var några av alla de jättefina klappar jag fick...TACK!

Kramar och kärlek...och sedan kaffe med Ris a la Malta och allsköns gottigheter på det (!)
Mätt och go...




Kvällen avrundas i sköna soffan framför kult-filmen Sällskapsresan, samt samtal och eventuellt efterföljande natt-film..?



Tacksam förännu en underbart fin Julafton och hoppas att Ni alla där ute har haft en fröjdefull jul och önskar Er allt gott!

GOD JUL!

//Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0