Dan Före Dopparedagen...

...och även mina kära föräldrars Bröllopsdag, så Grattis till dem och länge leve kärleken! :D



Julefirandet
tog på allvar vid då vi i igår, Torsdag, tog tåget från hemmet i Umeå till Lycksele och kära Granitan



Tuff-tuff tåg genom vackra vita vidder...

Landa lite och packa upp oss, innan det sedan bidde lite stads-runda, ytterligare julbak, samt julklappsinslagning och julgransklädning.


Mumsiga Biskvier


Några av julklapparna till mina kära...


Granen står så grön å grann i stugan!


Skön sovmorgon idag, trängsel och sista-minuten-inköp på stan, och sedan en tripp till Betsele för julfika hemma hos familjen Evertsson-Sandberg...


Ernie gillade Lussekatterna bäst ;D


Raska fötter springa tripp, tripp, ripp...
...och hela vägen hem igen för att förbereda lite matlagning...vad sägs till exempel om en smarrig Västerbottenost-paj?
Mhm... ;)



Sedan följde skinkprovning, kaffe och tårta (Bröllopsdag till ära!), godis-mums, och sedvanlig uppesittarkväll med familjen där det rimmas på klappar och myses för fullt!


Gotte-bordet


Soffa-myset  <3


Tog en paus i rimmandet för att knappa ned dessa rader...men nu ska jag minsann återgå till min plats i soffan bland de kära och spåna ut något riktigt klurigt (?!)

Hoppas Ni har en helt underbar kväll kära läsare, imorgon är det Julafton... ;)

Varmaste kramen!

// Maryly




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0