5-års dagen

Idag är det 5-års dag för mig och min älskade Johan! ♥
Dagen har spenderats allt för långt ifrån varandra...Lycksele vs Belgrad...det känns i hjärtat.
Älskar och saknar min finaste, var än i världen han än är, och längtar så otroligt mycket tills vi ses i London..!





Annars så flyter vardagen på med arbetet inför helgens mysiga JulmarknadGammplatsen;
http://www.gammplatsen.com/?event=177

Jag och Peter jobbar ensamma utan projektledaren Anna just den här veckan, och har haft fullt upp med pressmeddelanden, annonsering, affischering, kör-scheman, marknadsföring på webben, samt diverse förberedelser och saker som det ska fixas och trixas med...det är alltid så mycket mer än vad man tror..!
Men roligt är det och jag ser fram emot helgen! :)

Jag har även skapat en tävling via Gammplatsens Facebook-sida som Ni kan kolla in där, eller via länken till hemsidan här: http://www.gammplatsen.com/?event=257

Hoppas Ni (som har möjlighet) är med och tävlar!



Vädret är sig inte likt...fortfarande...och jag/vi här uppe i norr har nu helt plötsligt fått en månad mindre vinter...vilket jag bara är tacksam för!
Från snöfall på på 1:a Advent, till hela +7 grader i Umeå igår...och +4 grader med tillhörande regn noterades här i Lycksele ikväll då jag begav mig ut på en löprunda (!)

Fyra plusgrader och regn ja...skön runda, men bak-halkan de luxe..!
Slank en hit och en dit...men tack och lov inte ned i diket...finns det valla för löpardojjor tro..? ;p

Och ja, naturligtvis har det även bakats lite (mer) mumsiga kakor att utöka stora julbaket med


Med inspiration från andra recept; en egenkomponerad äppelkaka med havre- och kanelchrisp



Så, det var det vardagliga i stort...tillbaka till kärleken nu.




Denna vackra bukett, med tillhörande hjärtformade vas och ett kort med finaste orden hade anlänt med bud och var vad som väntade mig efter jag slutat jobbet för dagen... <3
Såå glatt överraskad och alldeles varm i hjärtat...TACK min älskade Johan!

Själv hade jag, dagen till ära, skickat med honom en present (innehållandes lite smått och gott) att ta med ut på turnén och öppna idag...hoppas han tycker om den ;)

Jag hade även skickat med en mini-flaska med bubbel, samt köpt en likadan till mig själv, då jag tänkte att vi kunde poppa upp den och ta en skål via Skype eller telefon...beroende på vad som fungerar..?
Inget jätte 5-års firande direkt...men man får ju försöka vara påhittig och göra det bästa av situationen ändå...
...och, som sagt, vi får ta ett redigt firande då vi möts i pulserande och jul-stämningsfulla London.
Kärlek ♥

Det känns konstigt...jobbigt...ledsamt...att inte vara tillsammans med den man älskar på "vår" dag.
Trots detta har det ändå varit en bra dag och snart ska jag avrunda den med en distans-dejt där jag förhoppningsvis både får se och höra min kära.

Tacksam för msn-erbjudandet om "varmkorv de luxe", den där kvällen på Sticky, kyssen i regnet, och allt som följt där efter...

Grattis på 5-års dagen Johan...jag älskar dig <.3




// Maryly


Kommentarer
Postat av: Sofie

Grattis på 5års dagen (i efterskott ser jag nu när jag tittar på klockan) :)



Det finns faktiskt dubbar att köpa till löparskorna, valla vet jag inte ;)

2011-12-02 @ 00:02:54
URL: http://fancyfacts.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0