3:e Advent 2011

Julen nalkas med storm(!)steg och Rockänke-dagarna börjar så lida mot sitt slut...
Tiiidig uppstigning imorgon för undertecknad och en efterlängtadresa till London står på agendan, men först;

Lördag

Snön den bara föll och föll...och föll.
Vilket resulterade i ett göromål som det var längesedan jag kom i kontakt med; snöskottning.
Ja, det vara bara att kasta av mig det varma täcket, bylsa på mig täckisar och allt vad det nu var (?!) för att entra den vittäckta balkongen och ta hand om eländet ;p



Hej å hå...tung blötsnö, men det gick det med!

Sedan följde en redig runda ute i julstämnings-staden med massor av ärenden att avklara.

Nobelfesten följdens sedan hemma från tv-soffan ett tag, innan det var dags att själv svira om och gå på partaj!


Inte riktigt lika lyxig hemma-middag...och "balklänningen" var en rockigare outfit


Begav mig iväg för fest hemma hos nya vänner, samt en reunion med min kära barndomsvän Mathias...grymt kul återseende! :)
Diverse upptaderingar blev det (!), en hel del musik, samt katt-snack då både han och paret festen hölls hos var "fosterfamiljer" för katter som har/har haft det svårt...sugen på att haka på detsamma blev jag...

Vidare sedan till "Olle´s" (jo, O´Learys...i Umeå säger man så...) där det bidde en god kall, samt ett riktigt schysst spontan-uppträdande då Mathias tog över både mickrofon och gitarr från trubaduren och körde några sköna Guns´n´Roses dängor...hur bra som helst! ;)




Rock on!

Jättekul kväll, som ändock avrundades relativt tidigt av en undertecknad med mycket att stå i...

...idag.

Ytterligare sista-minuten-ärenden på stan, städ, tvätt, packning (ve och fasa!), samt diverse planering.
Fullt ös med andra ord, och imorgon väntar jag mig en taxi i ottan klockan 05:45...inte mycket vila här inte..!
Umeå-Arlanda, Arlanda-Gatwick...London here i come!
Resfeber de luxe...och försöker ignorera flygrädslan så gott det går...huuga...
Men ser verkligen fram emot några roliga dagar och längtar efter att äntligen få återse min Johan igen! <3

Temperturen utomhus har sjunkit, skaren ligger hård, och fullmånen lyser ned från den sjärnklaranatthimlen...
Ska snart mysa ihop mig under filten i soffan och hoppas på några timmars sömn.

Glad 3:e Advent!

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0