2011-listan

Sköna lediga dagar passerar i väntan på att avrunda ett år som bjudit på...det mesta?!

Tar det lugnt i lilla lyan, förbereder nyårsfirande och hann även med en liten runda på stan idag som, förutom lite shopping-fynd, bjöd på en supergod fika-överraskning;


Blev nyfikna på vad Café Göteborg (undra varför... ;p) som låg sammankopplat med det gamla fängelset- och numera hotell (som för övrigt erbjuder världens minsta museeum..!) hade att erbjuda...
...och vi blev inte besvikna!
Beställde en (vad vi trodde) "vanlig" slice cheesecake till kaffet...blev lite konfunderande då personalen sa "vi kommer ut med den"...men glatt överraskade över den otroligt lyxiga mumsighet som sedan serverades...yummiii!
;)
Hit går vi ju lätt igen.


Som sagt, år 2011 går mot sitt avslut och för att sammanfatta detta fantastiskt händelserika år, både på ett personlighetsplan och med tanke på världen i övrigt, så tänkte jag mig en liten lista (bland alla de som redan finns!) i denna blogg och har även bjudit in min kära Johan att tänka- och tycka till om denna.
So, here we go;

2011-års BÄSTA & VÄRSTA...

...Konsert

Bästa

J: Foo Fighters,
fast än Loud Park i Japan toppar de personliga erfarenheterna
M: Det ligger tajt till mellan Iron Maiden, Foo fighters och System Of A Down...men efter som Maiden är husgudarna så får jag ju troget hålla mig till dessa!
( Big 4 Ullevi var ju iof inte helt fel det heller...eller Sweden Rock...eller...)

Värsta

J:
Ingen enskild konsert, men hela Metaltown med dess arrangemang i överlag
M: Håller med ovanstående om festivalen i fråga...annars...hmm...möjligtvis ett coverband jag "såg" i fyllan och villan på Hotell Lappland i Lycksele under Halloween-partajandet ;p

...Film

Bästa

J: Harry Potter
och Four Lions
M:
Oj, vad svårt...men såklart Hary Potter (bara för att kära sagan varit med så länge!), sedan så ligger The King´s Speach, True Grit och Black Swan med på listan (av de jag sett) också...

Värsta

J: Thor
M: Thor
och Gränsen


...Drink

Bästa

J: Mulled wine
Winter Wonderland i London
M: Strawberry Daquiri
"special" på Hard Rock i Göteborg

Värsta

J: Carrot Daquiri
Ana Intercontinentional i Japan, sur, besk och som blandad av jävulen själv...
M: Sex On The BeachHotell Lappland i Lycksele...what on what..?


...Maträtt

Bästa

J:
Egenhändigt gjorda och grillade Hamburgare
M: Födelsedagsmiddagen på Farelli´s

Värsta

J:
En hel påse ostbågar en kväll i brist på annat...
M: Varma-koppen-lunch med tillhörande äpple som lunchmat på jobbet i brist på annat...


...Ovana

Bästa

J: Öl
...på gott ont
M: Städning...sjukt tråkigt, men det är jäklar i mig rent och fräscht allt som oftast!

Värsta

J: Nikotin
M: Snusningen
som jag la av med (!), rökningen som jag...inte praktiserar så ofta...men måste (!) lägga av med...


...Bok

Bästa

J:
Har en massa bra böcker att se fram emot...
M: Lilla Stjärna, Hypnotisören, Kråkflickan...och säkert några till?!

Värsta

J:
De jag inte har läst...
M: Igelkottens Hemlighet gav jag upp...tror jag...


...Tv-program

Bästa

J: Så Mycket Bättre
M: Melodifestivalen

Värsta

J:
Den humor-befriade Idrottsgalan
M:
Allt med nån Leila som bakar...


...Outfit

Bästa

J: Vinterjacka
M: Rock-outfit
varma sommar-festival-dagar (de få)

Värsta

J:
Svettiga och otvättade scenkläder
M: All dressed-up
,utan paraply, i ett regningt Göteborg...inget håller då...

...Pub

Bästa

J: London-pubarna
i överlag och 2112
M: Good Ol´Dubliner
med dess pub-quiz, Paddington´s , 2112, och ja, London´s alla godingar såklart!

Värsta

J: Metaltowns
öl-tält...och nedan nämnda;
M: Halta Lottas Krog i Olskroken

...Hotell

Bästa

J:Mornington Hotell
i Stockholm och Ana Intercontinential i Japan
M: Mornington
i Stockholm (love it!), Scandic Anglais, även detta i hufvudstaden, samt mysiga Mayfair Hotel Tunneln i Malmö

Värsta

J:
Ett dagrum i Budapestsom fungerade endast för duschning...inpyrd rök, heltäckningsmatta och fläckiga lakan...
M: Kommer helt ärligt talat inte på något...kanske skulle det vara natten i bilen under Sweden Rock...men det var helt okej det med...och kanske inget som klassas som hotell i och för sig... ;p

...Celebrity-spotting

Bästa

J: Mr. Dave Grohl
med familj på Norrmalmstorg
M:
Instämmer i och för sig med ovanstående...MEN Steve HarrisPaddington´s och Nicko McBrain på Radisson slog nog allt ändå... ;)
(sedan var ju Freddie Wadling grym trevlig att sminka- och snacka med i samband med Go´kväll också..OCH Magnus Härenstam!)

Värsta

J: Att jag inte fick tillfälle att träffa Steve Harris
M:
Inga namn...men de som kändis-skapet stigit lite för mycket åt huvudet på...


...Personliga händelse

Bäst

J:
Efterlängtat förstahandskontrakt, Musik-karriären med allt vad det innebär i överlag, att känna sig älskad av den man älskar, Ny start- nya möjligheter, Weekend-resor, Hopp om framtiden,   

M:
Oj, oj var ska jag börja...Konserter, Festivaler, Vänner, Kärlek, Resor, goa middagar,Diverse festligheter, Starstrucked-hetenNya Möjligheter, Efterlängtad utbildning till Makeup-artist, Nya Jobb där jag får göra det jag tycker om- och är bra på, Nya och spännande kontakter, Självförtroende, lyckade tränings-dagarmys-kvällar, Framtidstro, och mycket mer...

Värst

J:
För lite tid, stress och vacklande hälsa, bristen på sommar. 

M:
Oj, oj var ska jag börja...otrivsamhet på ett bra jobb men inte "mitt" jobb, otrivsamhet i en bra stad men inte "min" stad, ingen semester, vissa dagar som ensam Rockänka, utanförskapkampen att stå för det man tycker är rätt och rikigt, dödsfall, negativa attityder, och en kanske något närvarande ångest inför 30-års dagen... ;p  


...Världsomspännande händelse

Bästa

J: Arab-våren
, att de har kämpat emot diktaturer och vunnit demokrati och frihet
M: Alla de som, i stort- och smått, kämpar mot orättvisor...vad det än må vara.

Värsta

J: Arab-våren
, att människor år 2011 fortfarande behöver slåss för en sådan självklarhet.
M: Ja...alla dessa krig...massakerna på Utöya...och alla elaka människor i världen...från de som agerar i stort, till de som "endast" skriver små pikiga och negativa kommentarer via nätet exempelvis...de som inte kan glädjas med andra helt enkelt.

...Förhoppningar inför 2012

J:
Att det bara ska bli bättre...
M: Positivt år där allt kan hända! Frihet, Kärlek, Sanning, Hopp.

















Kära läsare...det var lite av vad jag och min kära hade att summera ihop efter det gågna året...ett mycket händelserikt år för oss båda...ett mycket bra år :)

I väntan på morgondagens festligheter och det nya 2012, så myser jag nu ned mig i sköna soffan och har en lugn kväll medan månen och kylan huserar utanför husknuten.

Önskar Er en fin kväll!

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0