5-år av Västkust

Jaha...då var det Fredag minsann och helgen stundar återigen!

Ett litet hipp, hipp, hurra eftersom detta även är 5-års dagen boendes i Göteborg för undertecknad (!)

Det sägs ju att efter cirkus fem år på ett och samma ställe, ett och samma jobb etc...så börjar det bli dags att tänka om, tänka på nytt, för att inte stagnera i utvecklingen eller "fastna i gamla hjulspår"...vilket i sådana fall stämmer alldeles överrens med mina egna tankar och framtida planering ;)

Göteborg har aldrig varit "hem" för mig (även om staden och allt vad den gågna tiden inneburit -och betytt) och, trots en eventuell saknad, så känns det skönt att vara på väg igen...på väg mott förnyelse och spännande möjligheter..!
OCH, rent krasst, Göteborg finns ju "alltid" kvar...percis som så mycket annat ;p 

Skönt med lite extra sovmorgon i morse.
Hann med lite tvätt, städ, och personlig piffing innan det sedan bar iväg för en runda ute i staden (löning...oja, det märktes..!) och en fika innan dagens timmar på Makeupstudion skulle avklaras.

Delprov på temat "Reklam", där jag valt ute en skönhetsprodukt att sedan anpassa min makeup efter.
Hade valt parfymen Sensi Armani, White Notes att göra reklam för...




Tyvärr, vilket jag märkte redan i början (vi sminkade på under tidspress igen) så gick min vision inte hand i hand med det resultat jag hoppades på...så det fick helt enkelt bli ett tappert försök av vad det blev med lite "improviserande" under arbetets gång...



Före-efter bilder på Maria.
(och nej, som vanligt så ser man inte allt för väl detaljerna i iPhone-kameran) 
Jag sminkade henne i en blek bas med guldskimmer över, highlight, fransmarkering, svärtade fransar, grundskuggning, gul-guldig lockskugga, brons-guldig globskugga, markerade bryn, aprikos-rosa rouge, samt guldglansiga läppar med highlight mitt på för "plutet"...
Helt okej makeup, men inte riktigt min vision som sagt.


Maria, i sin tur, sminkade undertecknad för sin reklam "mood-gloss" dvs; ett läppglans som tydligen ändrar färg efter humöret (?!)
Fokus lades på munnen (såklart) med läppstift, det moodiga-glosset och highlight, men även med en lättare variant av övrig makeup; bas, fransmarkering, bryn, skuggor, rouge och mascara.
Vet inte riktigt vilket "mood" jag befann mig i när resultatet visades upp för läraren...kanske "Dirty Thoughts" som var ett av de föreslagna -och i färg passande exemplen som visades upp på förpackningen
;D

Efter lektionens slut kom min kära Johan och mötte upp på skolan, och sedan traskades det vidare ut i den (dagen till ära) sköna sommareftermiddagen (kanske den sista..?!) för ett stopp vid "första bästa" pub, ett gott glas, nedvarvning och en skål för helgen!

Hemma nu och bara relalalaxar...

Mätt efter en underbart god indisk middag (!), och tar ett glas gott vitt, poppar musik och har en fin mysig kväll med min älskade...
(måste även kolla in den annalkande stor-stormen som rapporteras dra in över New York...storm of the century? Day after tomorrow? Enligt yr.no, som ju brukar ha rätt, ska det regna...men "varmt och gott med svag bris" ;p )

Löning till trots...kvällen blir lugn då tidig uppstigning hägrar imorgon.
Makeup  på Liseberg inför Svensktoppen står på schemat...ska bli såå kul!

Önskar Er en finfin start på helgen!

// Maryly

Kommentarer
Postat av: Sofie

Du passade väldigt bra i det färgstarka läppglanset :)

Ska bli trevligt att ses den 10:e och stort grattis till jobbet!

/Sofie

2011-08-29 @ 17:59:03
URL: http://fancyfacts.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0