Framtidstro

Idag, mitt uppe i arbetet med diverse ärenden på kontoret, kom så äntligen telefonsamtalet jag väntat på...
Förhoppningsfullt, spännande, undrande, nervöst, pirrigt, roligt...och tjoho!

Det diskuterades och föreslogs, samt en överrenskommelse om att ta det hele ett steg i taget.
Men, som det ser ut i nuläget...så hägrar ett arbete som Makeupartist på SVT inom en framtid...jisses...
Jag ska nu först och främst fokusera på utbildningen och kämpa på som attan för att få mitt eftertraktade diplom (!), när de veckorna sedan är över så bär det av upp till Umeå för ett vamt välkommnande och möjligheten till provjobb...något som då i sin tur även kan leda till en fastare form av tjänst efter ytterligare avstämmning.

Foten är i alla fall äntligen inne nu...äntligen...det betyder väldigt mycket, och såå glad och förväntansfull är jag! :D



På lätta steg (det är det i och för sig alltid...skulle vara trolleyn jag alltid släpar på som tynger lite då ;p) bar det sedan vid lunchtid vidare iväg från jobbet till dagens makeuplektion.

Vi började med att gå igenom gårdagens teoretiska prov och det verkande som om alla i klassen, undertecknad inräknad, klarat av detta utan några större felskrivningar...puh...
Sedan följde en runda då vi skulle öva oss lite mer på olika ansiktsformer, ögon, näsa, mun, symmetri och allt som är av vikt att veta för att så bra som möjligt anpassa en makeup efter en persons drag.

Var och en av oss blev grundligt utstirrade och vårt utseende påpekades (dock, väldigt snällt och försiktigt/sakligt) exempelvis; vad vi hade för eventuella saker som urskiljde sig, om något var lite osymmetriskt, något som var vackert och man gärna kunde framhäva med etc...
Kändes lite underligt...men inte jobbigt på något sätt...och jag tror att de flesta i överlag är ganska medvetna om hur man ser ut och vad man är mer -eller mindre nöjd med i sitt yttre.
Se och lär.



När vi var färdiga med att studera varandras sköna nunor så var det återigen dags att ställa tick-tack-klockan för en snabb makeup a´la tv/film (passande va?!) på 15 minuter, och sedan ytterligare 15 tickande minuter för att fixa håret och på så sätt också skapa helheten.
Ett, två, kör!

Tick-tack
Tick-tack
Riiiiiiiiiiiiiiiiing!


Jag sminkade Emma, relativt naturlig, med en tunn bas och rouge i en kallare rosa ton. Lock, dropp -och globskugga i ljusare respektive mörkare grå toner, en fransmarkering, mascara, samt läppglans.
Håret (ser man tyvärr inte så bra på bilden) var tänkt att bli en tuperad och något lockigare form av Birgitte bardot-stil...men plattången och jag samarbetade inte...så lockarna blev mest...bus? ;p
Hann i alla fall med allt på utsatt tid och fick helt okej feedback.

Hemgång och mötas av en kär sambo som gratulerade till dagens goda nyhet med en present, samt även bjöd på mumsig takeaway-middag :)

I skrivandets stund är jag mätt och belåten...och otroligt tacksam över att jag kunnat ta ut en semesterdag och unna mig lite sovmorgon och "egen-tid" imorgon...måste nog bara få landa i allt och stanna upp för att sortera tankarna...

Mörka moln tynger kvällshimlen och varslar om regn och eventuellt åskoväder..?
Luftfuktigheten är så hög så den nästan ger en Medelhavskänsla (men bara nästan!) och det känns skönt at vara nyduschad, stylad i bästa mys-pys-outfiten och bara ha en alldeles lugn hemmakväll med min älskade <3

Vilken dag...

Allt gott!

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0