Grooming-day

Mitt i veku´n...lill-Lördag.
(apropå Lördag...den kommande så har jag eventuellt ett makeup-jobb på Liseberg för Svensktoppen...men mer om det vid ett senare tillfälle...)

Men, då vill jag då absolut bums påpeka att denna Onsdag (som det ju faktiskt är) inte kunnat likna sig vid en avslappnad och ledig helgdag på något sätt.

Dock, inte desto mindre händelserik och rolig för det!

Kontorsjobb -ja, det kan vi stryka direkt...än om dessa jobbartimmar flyger så snabbt förbi att de knappt märks av längre (!)
Avklarade hursom, och sedan bar det av till Makeupstudion.

Dagens lektion behandlade temat Grooming, en lätt "touch up" för män.
Åtta förväntansfulla tjejer samlades vid arbetsborden och hade alla någon att vänta på...allt från pojkvänner till syskon som skulle få äran att förskönas mer än vad de vardagligtvis kanske (?!) var vana vid.

Liten kort genomgång och sedan en demo av läraren som plockade in en av de manliga som satt ute i välkomstrummet...
...nämligen min ;)
Så, dagens demonstartion av arbete hölls alltså på (halva ansiktet) på kära Johan, som sedan fick tvätta av sig för att ta plats i min stol, och undertecknad med smink-klass-kompisar fick sedan cirkus 25 minuter på oss att arbeta.
Klockan ställdes...tick-tack, tick-tack...



Före-efterbild på Johan. Så naturligt som möjligt med; lätt cremebas runt ögon och små "skavanker", mineralpuder, fransmarkering, svärtning av ögonfransar, samt rouge i naturlig ton.
Inte stor skillnad...vilket var meningen.

Efter en bedömning av resultatet, såväl innomhus som utomhus i dagsljus, så kunde jag nöjt konstatera att jag inte fått en endaste påpekning eller korrigering vad gällande helhet eller detaljer :)

Pöjkarna, killarna, grabbarna, kararlna, männen (you name it!) avlägsnade sig sedan, och det var dags för oss mer feminina varelser att åter slå oss ned vid våra arbetsplatser och ta itu med efterföljande teori-prov.
För undertecknad kändes det hele rätt okej, även om jag kom på mig själv med att ett mer intensivt övande på vissa detaljer inte skulle vara fel...

Hem för städning av lyan, lite upp-piffning, och sedan ut igen tillsammans med min kära för det sedvanliga Onsdag-pubquizzet på Dubban...med Nachotallrik inräknad såklart ;) 

Hemkommen, än en gång, och i skrivandets stund känner jag mig helt nöjd med dagen och en fin kväll...dock inte lika nöjd med den tidiga uppstigningen som morgondagen innebär... ;p 
Lite lätt frustrerad också över att ännu inte fått något slutgilitgt telefonsamtal eller besked från SVT...MEN, får ge mig till tåls då jag vet att de har mycket att göra...

...så, lev å må vänner...OCH glöm inte att höra av Er för modellering eller eventuellt annat samarbete!

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0