Goda Nyheter

Sitter ner och pustar ut efter ännu en lång dag...

Har avklarat både jobb, makeup-prov, middag, och dagens anteckningar i makeup-loggboken.
Men vilken dag det varit ändå!

I förmiddags var jag bland annat i kontakt med kära Maud, makeupansvarig på SVT, och fick vad som verkar vara riktigt goda nyheter rörande en framtid där *peppar, peppar*
Hon och en kollega var alldeles i språng till att ha ett möte med ledningen där höstens arbete, och min inblandning, skulle diskuteras (!) och lovade att återkomma med mer information imorgon...
Som alltid var hon en riktigt snabbverkande injektion av positiv energi, och sa att hon såg fram emot att ta hand om mig när jag väl kom upp till norr... ;)
Tänk att ett litet telefonsamtal kan göra en så glad!
( Åh, håll tummarna för mig nu...att detta kan bli mer än "bara" en praktik!)

Det presenterades även fler goda nyheter under dagen rörande min älskade Johan och framgångarna med Amaranthe;



http://www.facebook.com/#!/notes/rockbladet/intervju-amaranthe-en-ny-saga-inom-den-svenska-metalfabriken/186391291431421

http://www.amaranthe.se

Hela 3 miljoner spelningar på Spotify, en finfin artikel i Rockbladet, och dessutom är bandets alldeles egna hemsida igång för fullt med senaste nytt och allmännyttig information...inte illa, inte illa alls...check it out! ;D


Dagens
lektion -och avstämningsprov på Makeupstudion kom att handla om Film -och naturlig makeup, att sminka osminkat.
Vi gick igenom en del teoretiska lärdomar först, innan det sedan blev dags för praktiskt handlande.
Endast 15 minuter fick vi på oss att lägga en näst intill "osynlig" makeup som sedan både synades inomhus och utomhus, i såväl solljus som skugga.
Tajt med tiden...men det gick den här gången också!



Före-efter bild på min fina klasskompis Karolina som sminkats med naturlig bas, liten ifyllning av bryn, grundskuggning, fransmarkering -och skugga, svärtade fransar, rouge och naturliga läppar med en färg en ton inte långt från "orginalet"

Som vanligt, en fantastisk rolig dag...och jag trivs som fisken i vattnet!

Imorgon vankas det Grooming, manlig makeup (jupp, Johan ställer upp!), med efterföljade prov i teori...(!)
Vilket får mig att påminnas om att jag nu borde sätta mig med näsan över läxbok och anteckningar...
...sagt och gjort, så får det bli!

Allt gott!

// Maryly





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0