Kompromiss

Ny vecka, nya intensiviteter, slitigt jobb och spännande möjligheter!

Segheten de luxe och en enorm ansträngning att kliva upp ur sängen imorse efter natt-jobb och lite för sent tv-tittande.
Duschade "zombie-style" och lyckades i alla fall piggna till så pass mycket att jag fick med mig vad jag behövde i pick och pack, samt tog mig i tid till jobbet.

Kaffe och sedan var det bara att köra på...
Timmarna på kontoret avklarades relativt snabbt och väl på plats i Makeupstudions lokaler var jag, om än lite lätt nervös, redo att avklara dagens prov.

Min fina modell Mikaela anlände efter en liten lektionsgenomgång och placerade sig snällt i stolen vid min arbetsplats.
Med utgång från den Moodboard jag skapat -och inspirerats av var det sedan dags att skrida till verket med passande makeup och hårstyling.

Lite "kill your darlings" bidde det tyvärr för undertecknad, då min idé lutade mer åt "fantasi och trend-makeup" (vilket vi kommer att arbeta med mer under framtida lektioner) än den mer naturliga det var meningen att jag skulle lägga idag.
Det fick istället bli en kompromiss idag (med lite detaljer som inte riktigt går hand i hand).
Därav är jag väl inte helt nöjd då jag hade en annan vision än slutresultatet, men helt okej ändå.
Får väl pröva att "sväva ut" lite mer hemma för att testa idén fullt ut istället... ;)


Mikaela, då jag endast lagt lite täckande bas och en fransmarkering




Makeupen; en ljus bas, highlight för högre kindben, ifyllda bryn med endast lite nopping, fransskuggor, samt ögonskuggor i olika varma röda toner, markerande rouge för "glödande" kinder, bleka läppar och en frisyr bestående av två enkla flätor med repsnöre och hårband.
Helheten; Norrland/same/bohem-kultur, där varmt möter kallt.

En snabb genomgång av skuggor inför Onsdagens teoriprov (!!!) och sedan hade timmarna på skolan än en gång flugit förbi...

MEN, från och med den här veckan och fram till utbildningensslut behöver jag modeller till olika sittningar praktiskt taget varje vardag (allt som oftast klockan 14.00 - 17.00), så kan och vill Du eller någon du känner..?!
Tveka inte att kontakta mig då med de tider/datum som kan vara aktuella! :)

Hemma nu och pustar ut efter en god (och välbehövd!) middag...
Spånar lite på det kommande data-inköpet, men tror jag har bestämt mig (se föregående inlägg) för den lille rosa!
Ska försöka avrunda kvällen mycket tidigare än vad jag normalt annars gör, då jag känner att bristen på sköna timmars sömn nu börjar bli ett faktum...trötter...


Önskar Er en go´kväll!

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0