The Mood

Kvällning och jag sitter, lite lätt söndags-slö, med pyssel och knåp i form av en Moodboard till morgondagens makeup lektion.
Letar inspiration, inspireras, och skapar...
(bara älskar att få vara lite kreativ igen!)

Moodboard, en "känslo-tavla", ett slags "klipp-och-klistra" kollage med diverse bilder som tillsammans skapar ett tema att utgå från i arbetet.
Min idé till tema var först den samiska kulturen, men då datorn bara strular och en viss problematik uppstod med att hitta de bilder jag ville ha (oj, vad det verkligen lutar mer och mer åt ett data-inköp...snarast!) så vidgade jag mina vyer och låter Norrland/naturen vara den röda tråden.

Har spånat både på makeup, frisyr, samt eventuella accessoarer och har i nuläget kommit fram till en idé med en så naturlig makeup som möjligt; en blek bas, svagt markerande ögon, samt mer framträdade rouge och skuggor i varma "blossande" färger...tänk en kall dag utomhus ungefär...
Busigt hår med flätor och eventuellt några sidenband, repsnöre och silversmycken till.
Kan förhoppningsvis funka..?


Inte riktigt klar än...men något i den här stilen att inspireras av...

Lördagkvällen bidde relativt lugn...
En god middag tillsammans med älsklingen min och sedan en runda ut i staden på ett folkfyllt Kulturkalas.
Kollade in både Soundtrack Of Our Lives och Mustasch innan vi, återigen, kände oss rätt gamla och slitna och gick hem för att mysa ned oss i soffan framför natt-filmen.
Det har varit intensiva dagar de senaste, riktigt roliga dagar(!)...men de börjar också ta ut sin rätt... ;p



Soundtrack Of Our Lives på Kungstorget


Mustasch på Götaplatsen

Söndag var det idag ja...och oj, vad jag äntligen unnade mig en sovmorgon...så skönt!
Idag var även dagen då jag satte upp min allra första "arga-lapp";



Som läses kan här ovan...inte mycket att hetsa upp sig över vad gäller de futtiga pengarna, men det är bara själva grejen...varför..?
Det värsta var också att Johan, tidigt på morgonen, hörde hur det skramlade till där ute bland flaskorna och sedan en dörr som smällde igen...så vi misstänker ju, tyvärr, att det är någon av grannarna...

En solig promenad in till centrum, där många söndagsflanerare var i rörelse och Kulturkalaset höll sina finaler här och där på de olika festplatserna.
Tjo och tjim när en karneval drog fram längst Avenyn, lite fönstershopping och sedan hem igen...


Karneval i stan!

...bara för att upptäcka att den arga-lapp jag satt upp nu var nedriven.
Någon som kände sig träffad?
Med tanke på vilka som bor i huset (läs; vuxna "städade" familjer") så är det ju riktigt pinsamt...

Jag fixade ihop en finfin söndagsmiddag medan Johan uppdaterade mig om senaste nytt från kvällstidningen.
Åt med god aptit och sedan var det dags för min kära att bege sig iväg för möte med bandet...
...och här sitter jag nu.

Ska lägga "sista touchen" på Moodboarden, packa ihop inför morgondagen, se över planeringen inför kommande vecka, och sedan placera mig i soffan och koppla bort hjärnan (!) ;)

Hoppas Ni haft en fin kväll och önskar en bra start på den nya veckan!

// Maryly





Kommentarer
Postat av: Cicci

Tror de kommer bli en skitsnygg sminkning! Längtar efter bilder :) åh va ja måste ner o hälsa på framöver!! Så kanske man får en makeover ;) ps gillade ordvitsen i din argalapp! Men visst bli man impad av folk alltså, va e de o sno en påse med pant?! Jeje toka ;) pössen

2011-08-21 @ 22:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0