Dagarnas

Hej, hej, hallå bloggen!
Lång tid, ingen sedd...
Det är, som sagt, fullt ös nu och alltför glest mellan uppdateringarna för min smak (oh my, where to start!)...MEN, här kommer en;

Måndagens makeup-jobb:






Jag, fotografen Sophie och modellen Julia åkte ut till Hönö och fotade bilder i ett jättevackert strandhus "country-chic", som kommer användas både till portfolio-byggande och visas på en mässa i Stockholm.
Försenade av en färja som bestämde sig att "kaputta" så blev det mest "basic-jobb" och avrundning i sena natte-timmen...
Lärorikt och kul!

Tisdagens-fantasi



Jobbar-dag, skola-dag (nåt gym hinns knappt med längre!), där det sistnämnda handlade om en ren "lek-och-kladd-lektion" utan gränser...

Efter att stämt av med min modell lite (det måste man ju ändå göra, i alla fall i just den här utbildningssituationen) så bidde det ett lite "lagom" uttryck...
Riktigt rolig lektion...och jag hade gärna svävat ut mer...men det får bli lite hemma-jobb, vem ställer upp?! :D

Onsdagens sociala vila
...i alla fall ifrån jobb och teoretiskt pluggande under kvällen.

Nordea-jobb, ilande iväg med trolleyn, lunch på spårvagnen och entra Makeupstudion för dagens  lektion;



Bröllopsmakeup.
Först och främst; "det kunden vill ha, det ska den få".
Oftast "lätt" och neutralt ändå, och min "brud" för dagen hade valt att matcha sin makeup med buketten i grönt och vitt/ljusa färger...




(smyg-rekalm) ;)

Hann hem en vända för att piffa till mig (man hinner ju typ aldrig det nuförtiden då man hela tiden piffar amdra ;p ), landa pyttelite, innan det sedan bar ut och iväg till det sedvanliga pub-quizet på The Dubliner...med den sedvanliga Nacho-tallriken förstås (!)
Sedvanligen vann vi ju inte den här kvällen heller...
...men sedvanligen var det ju nära... ;)


Torsdagens summerande

Ja, just det, detta jag nu håller på med...

Hemkommen från en Nordea-förmiddag, samt efterföljande eftermiddag på Makeupstudion med hårstyling.
Såå kul!
Tror nästan jag funderar på att utbilda mig till hårstylist efter makeuputbildningen..?!
Vi kommer att få lära oss grunderna, så kallade “Quick-fix” (7-10 minuter). Och även inspireras till slutfotograferingen och koppla samman detta som en “röd tråd” med makeupen.

Läraren Nina anlände med positiv attityd, grymma redskap och produkter från Goldwell (se hemsida mm för mer information) som är det märke Makeupstudion samarbetar med.
Dagens uppgift var också lite av en “lek-lektion” , där vi fick inspiration till -och ska testa en “Statement-frisyr”.
= ingen “vanlig” frisyr, utan tänk catwalk och crazy!

Jag…ja, jag vet nog inte riktigt vad jag gör…men jag testar i alla fall på Maria med början i en tuperad “hel-mohikan” mitt på huvudet, slätt hår på sidorna. Fäster den med nålar och låter den avslutas i en slarvig fiskbensfläta. Adderar sedan några lös-flätor och det blir en crazy avslutning av flätor i olika former!



Crazy -it is...

Ser redan fram emot nästa lektion...och...hjälp...imorgon har jag prov(!)
Praktiskt prov i skönhet och hår, helheten...håll tummarna!

Hemma nu och pustar ut...
Det har varit en intensiv vecka som inte är slut än, men imorgon har jag tagit ute en semesterdag från Nordea och ska unna mig att sova till...ja, i alla fall klockan 08.00 ;p

Rockänka är jag också, även om det den här gången "bara" rör sig om ena dagen till den andra.
Min fina Johan har åkt till Hufvudstaden med Amaranthe för att giga på Bandit Rock-festen som hålls på Harry B James ikväll...don´t miss out om Du är i närheten!
Jag önskar att jag var det...

Dock, det är Kulturkalaset i Göteborg den här veckan, och kvällen till ära så bjuds det faktiskt både på strålande kvällssol och hårdrock...så ja...undertecknad funderar nog på en liten sväng ut ändå..?
Evergray och Circus On Fire är två heta kandidater...





Hoppas allt bara är bra med er kära läsare...OCH imorgon stundar helgen igen! ;)

Allt gott!

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0