Söndags-puss!

Söndag -it is...punkt.
(De flesta vet ju  ändå "mellan tummen och pekfingret" hur sådana allmänt brukar arta sig)

Har dock varit en ovanligt produktiv dag för undertecknad som även startade dagen ovanligt tidigt (redan klockan 07.00 uj, uj..) efter en relativt sen utekväll igår;



Makeup-hemma-läxa utfördes på fina Manisha, som i och för sig fick hela "kittet" (bas, highlight, bryn och skuggor) men där det var munnen som det skulle vara fokus på...



God middag, musikpopperi och utgång till bland annat sköna 2112, där jag halvt om halvt omedvetet orsakade en potentiell skilsmässa (!) som jag sedan tappert skulle försöka medla mellan, samt fick uppbackning -och hade ett trevligt samtal med en av ägarna...slutet gott
:)

Uppe med tuppen idag som sagt...
Skred till verket direkt och satte mig vid datorn för att renskriva veckans makeup-loggbok, därefter följde lite mailande och förberedelser inför morgondagens makeup-jobb (måste skilja på två jobb nu...och en utbildning... ;p ), innan det sedan blev en uppiggande dusch och en runda med fika ute i staden.

Luftfuktigheten har varit hög och åskan har hängt i luften hela dagen.
Just nu har en oroväckande mörk molnmassa lagt sig som ett lock över Göteborg, regnet har tagit vid, och jag väntar bara på den urladdningen...

Kändes trist och ensamt att vakna upp utan min älskade Johan...som förresten går on stage praktiskt taget i skrivandets stund (!) på Bloodstockfestivalen i England, fullt ös!
Men, å andra sidan...jag har varit grymt effektiv och fått mycket nyttigt gjort i kampen för att mota bort den uschliga Söndags-ångesten..!

Väl hemma efter stads-rundan så gick jag igenom ännu mer utbildningsmaterial, lite planering och schemaläggande, samt ytterligare förberedelser inför morgondagens jobb...ja, lite lätt (!) nervös skulle jag nog vilja påstå att jag är...
Är insatt i "scenen", har spanat in modellen och skissat för makeup i passande stil och toner, samt checkat av listan på vad som ska packas med.
Fotograferingen sker ute på öarna i kvällsljus och det kommer bli en lång dag för mig...men förväntansfull! :)




Efter att alldeles nyss avslutat ett arbete med att klippa ut bilder föreställande diverse teman, former, och färger, så har jag också hunnit med att träna en "perfekt mun" på mig själv.
Inte det lättaste att utföra detta på sig själv faktiskt...mest med tanke på att den teknik jag nu lärt mig inte går att genomföra på rätt sätt direkt...well, det bidde nån form av resultat att visa upp på kommande lektion i alla fall;



Nu kurrar dock magen och jag ska slänga ihop lite rester från gårdagens middag; chili -och citronmarinerad kyckling + en matig sallad, dip, och ett gott bröd...funkar ;)

Resterande Söndagskväll förblir lugn med lite soffa-slöande, tv-tittande och eventuellt vidare studier i läroboken...
Hoppas Ni haft en finfin helg och önskar en bra start på en ny vecka!

Puss!

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0