Hips ´n Lips

Jajebums -Lördag it is! ;)

Börjar dock med en tillbakablick på en mycket glad och alldeles förträfflig Fredag;

Yours Trouly var uppe i ottan, ja faktiskt innan larmet på iPhonen riffade igång (ett gitarr-riff väcker mig varje morgon), antagligen på grund av lite nerver inför det annalkande provet på Makeupstudion...
Morgon-piffen och sedan tog jag min lilla trolley, hastade iväg till arbetet och jobbade några trötta timmar.
Solen strålade från en klarblå himmel och bådade om en lovande start på helgen.

Efter avslutat arbete och lunch var det så dags för mitt första avstämningsprov i makeup; Clean Beauty.
Innan jag och mina klasskompisar startade så gick vår lärare igenom upplägget, samt påpekade att vi även kunde köra på med lite starkare make än vad som annars skulle ge ett alldeles för osminkat uttryck.
Vi hälsade våra modeller som anlänt välkomna, småpratade lite och sedan ställdes klockan.
Tick-tack...60 minuters nedräkning...och kör!

Lite stress och nervositet kändes det nog allt i början, men jag kopplade bort det rätt snart och faktiskt riktigt njöt av lite parktisk-makeup-action.
Fina Sun var en alldeles exemplarisk modell, lätt att jobba med och kul att höra lite uppdateringar om både den senaste tiden, samt framtida planer...henne tar vi igen! ;)

Var klar innan klockan ringde för avslut och ja...i det stora hela rätt nöjd faktiskt.
Visst, jag såg några pyttedetaljer jag kunde korrigerat när jag tog en mer ingående koll under tiden lärarens bedömning pågick...men godkänd bidde jag allt och glad är jag för det!


Sun, min fina modell! (glömde dock att ta en "före" bild...)

Ett stort TACK och hej till min modell efter provet avslutats, och sedan var det dags för mig att fortsätta med en lektion i airbrush...såå kul! Och vilket resultat sen!
Läraren körde demon på mig, sprayade både foundation och rouge...och när dagen sedan avrundades gick jag hem med snyggt fadade toner och intrycket av en "perfekt" hy...nöjd(!)
Helt sanslöst vad man faktiskt kan göra med olika makeuptekniker...inte undra på att alla filmstjärnor, modeller och allt vad det nu kan vara ser så grymt fräscha och snygga ut...hehe...


Airbrush i ansiktet, fantastiskt jämnt och naturligt resultat (btw, vill verkligen ha en bättre och mer "rättvis" kamera än den i iPhonen..!)

Hemma en sväng för att lämna ifrån mig mitt pick och pack, svira om till en mer festlig outfit och sedan var det ut och iväg in till staden igen med min älskade Johan som sällskap.
Helgen till ära går ju Way Out West av stapeln här i Göteborg, inget jag tänker besöka men mycket folk är det i rörelse...

Vi satte oss först på Hard Rocks uteservering och käkade i kvälssolen, sedan bar det iväg till Magnus & Magnus och deras otroligt unika och mysiga Backyard där vi också överraskades av kvällens celebrityspotting; Prince!
En snabb titt förbi Bliss, innan vi slutligen hamnade på Puta Madre där vi verkligen kände oss hemma för kvällen.

Det var faktiskt första gången jag var där, och jag kan inte fatta att det stället glidit mig förbi..?!
Vilken charm det stället har!
http://putamadre.se/

De enorma tårtorna var det första som slog mig (inte helt otroligt ;p), tunga röda sammetsgardiner, takterass, ja hela intreören med diverse lull-lull (allt från vinglas till gamla nakenbilder!) som dessutom ackompanjerades av jazziga toner från 40-50-tal fick det att kännas som att åka tillbaka i tiden på riktigt.
Eller som min kära sambo så passande uttryckte det; "Som att vara med i en Indiana Jones film" :) 
Den tar vi också igen!



Backyard boy


Och här åker Prince -himself iväg från hotellet till festivalspelningen


Ja...sånt här kan man också få se en Fredagskväll på Magasinsgatan...


I skumrasket på Puta Madre...


Idag tog undertecknad en efterlängtad sovmorgon med efterföljande långa varma dusch och stora koppen kaffe.
Sedan kom vemodet då det var dags att vinka av Johan och inta Rockänka-status igen.
Dock är det bara en kortis-Rockänka-period den här gången då min kära åker till England med Amaranthe för att spela på Bloodstock och kommer hem sen Måndag igen
http://www.bloodstock.uk.com/

Så, i bästa Rockänka-stil...as usual...så har det njutits av en solig dag i staden med lite shopping, samt förberedelser inför kvällens lilla tjejkväll!

Fina Manisha kommer hit för ett försenat födelsedagsfirande (hennes), god mat, uppdateringar och svaller, makeup-modellande (bland annat min läxa; Perfekt mun), bubblor, och utgång som eventuellt kan erbjuda lite höftskak..?! ;D

I skrivandets stund poppas det musik och jag ska strax förbereda både mat och hinna med en liten egen uppiffning.
Hoppas Ni har en härlig Lördag gott folk och take care!

// Maryly



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0