Make it!

Tjo! Glad är jag idag, lite gladare än vanligt tror jag minsann ;D

Gårdagskvällen
var mycket trevlig och spenderades på The Dubliner med pub-quizet som nu är tillbaka efter semestern, några glas gott, samt en tallrik ost med nachos till...my god, vilket ost-berg det var(!)

Idag innehöll även förmiddagen på jobbet ett mycket trevligt inslag och ett överraskande telefonsamtal!
Det var en mode -och reklamfotograf som hade fått mina kontaktuppgifter via Makeupstudion och sedan ringde för att höra om jag var intresserad av att göra ett jobb för en reklamfotografering redan nu kommande Måndag (?!)

Jag blev jätteglad och var ju inte direkt sen att tacka ja...och nu ser jag förväntansfullt fram emot mitt allra första jobb som Makeupartist!
Inte illa efter endast en och en halv veckas utbildning... ;)

Apropå utbildningen...vi hade lektion i tekniken "Perfekt mun" idag...huuga, bara namnet ger ju en prestationsångest att börja med...
En perfekt mun tar igenomsnitt ca 10-15 minuter att  åstadkomma, används bland annat till Bröllopsmakeuper och håller som attan.

Vi fick 30 minuter på oss...och ja...hållbarheten var det nog inget fel på i mitt fall, men perfekt...nej, det skulle jag verkligen inte säga...
Det var mycket svårare än jag trodde, samt ett pill -och precsisionsarbete utan dess like (!) men helt klart en (som vanligt) rolig och lärorik lektion :)


Perfekt mun...alltså inte den jag sminkade idag...öva, öva!


Hemma, kvällning och riktigt trötter...
Har nyss skrivit klart den här veckans Makeup-loggbok, tvättat penslar, läst läxan, kollatpotentiella visitkort, och förberett lite inför morgondagens (första!) avstämmningsprov, Clean Beauty
Lite smått nervös är jag nog, men det känns även grymt kul att testas "på riktigt" in action.


Något åt det här hållet...


Lite sömn på det kanske?
Ja, så får det allt bli väldigt, väldigt snart...
Först ska jag bara krypa upp i soffan jämte min älskade sambo, pussa på honom lite extra då jag återigen blir Rockänka till helgen...och för att han bara är så go och förtjänar det förstås! <3

Allt gott!

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0