Slutspel & Makeup

Oh my...så skönt att äntligen få pusta ut hemma i soffan efter en hektisk dag!
Men nu är Torsdag -check och Fredag på ingång ;D

Sitter ensam hemma på läktaren med en god kall och kollar på kvällens hockeymatch mellan Skellefteå AIK (grannarna) och Färjestad...go saik go!
I skrivandets stund ligger Skellefteå under, vilket också betyder bistra miner hemma hos pappa på Granitan men desto gladare miner hemma hos storebror i Umeå...årets finalspel är upplagt för en familjefejd ;)

Mycket hetta såhär i slutspelsmatcherna...särskilt med tanke på att arenan fick utrymmas då larmet gick på grund av att en blodig handske börjat brinna (!)
Eller ja, brann gjorde den ju inte riktigt visade det sig...den hade tydligen förångats...
Dock var det ingen fara, inget som inte gick och lösa och ordningen var relativt snabbt återställd.





Annars har jag även hunnit med att ägna lite av kvällen till hederligt och kreativt makeupartisteri!
Har ju lite planer på att söka och (förhoppningsvis) utbilda mig och bli en "äkta" diplomerad makeupartist hos Makeupstudion till hösten.
Ska faktiskt dit på intervju nästa vecka...

Nu håller skolan även en tävling tillsammans med Cosmopolitan, med temat "vårmakeup", där en lyckligt begåvad människa ska röstas fram och därmed vinner tävlingen, samt hela ovannämnda utbildning gratis...not bad, not bad at all...

Jag deltar med en fantastiskt o-retuscherad och o-fixad bild med en halvtaskig bildkvalité från iphonen...men ack så kreativ ;)
Makeupen, inspirationen och presentationen av det hele lyder som följer:



Jag älskar körsbärsblommor! Dessa vårens underbart rosa blommor inspirerade mig till en kreativ makeup med attityd. Vårens ljus och varma toner möter det som fortfarande ligger kvar av svala vinterkänslor. Sprakande färg, sprudlande glädje och hopp om framtiden...det är våren för mig och det ska synas!


Tog väl lite av "vad jag hade hemma" och gör det mest som en kul grej...fast å andra sidan så skulle jag ju väldigt gärna vilja vinna, så gå gärna in och rösta på www.cosmopolitan.se  om Ni känner för det :)

Nu tackar jag för mig och återgår till vad som är kvar av hockeyn...2-2...det ljusnar...

...funderar faktiskt också på hur en hel och stadig (och blodig!) hockeyhandske kan förångas..?
Det går väl inte?
Bara sådär?
"De"  (läs; typ alla...men mest medie-snubbarna) måste ha överdrivit...det hela rörde sig nog mest om ett litet pyyys...

Lev å må!

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0