Påskdagen

...eller den första officiella sommardagen..?
När solen strålar och termometern visar på dryga +20 redan klockan 08.00 då vet man att det blir en bra dag ;)

Sitter och funderar lite på det här med ödet...slumpen, sammanträffande, sannolikhet, meningen med saker och ting...eller vad man nu väljer att kalla det.
Det är lite konstigt det där om man tänker på det, när man tänker på det, hur man tänker på det...
...men, hursom, så slog det i alla fall mig nu när jag var ute på en kvällsrunda, som en blixt från klar himmel.

En speciell sång.
Ett speciellt ord.
En speciell plats.
...och alla sammanföll de bara sådär plötsligt direkt med varandra så att jag fick stanna upp och reflektera över denna uppenbarelse, detta faktiska sammanhang.
En sorts aha-upplevelse som bringade klarhet.
Ett avslut, en början.
Ett lättare hjärta som fortsatte vidare.



Annars så har i stort sett hela denna underbara Påskdag, från tidig morgon till kvällning, spenderats ute på filten med minsta möjliga klädesplagg (utan att förarga grannarna alldeles för mycket!) och med diverse nödvändiga attribut, samt sällskap av de nära och kära.

Mysig middag ute på altanen där det i sedvanlig ordning kalasades på de rester som blivit över från gårdagens påskaftonsmiddag i kvälssolens sköna strålar.
Undertecknad har därav, efter denna massiva utomhusvistelse, nu antagit en nyans av grosa, grymt (...) vackert ;p


Solkatt :)

Egentligen...en dag där jag gjort just...ingenting.
En bra dag, en mycket välbehövd företeelse...och jag tror just jag ska försöka göra precis ingenting imorgon också...

För att även ytterligare fortsätta på detta tema så ska jag nog ta och avsluta kvällen i tv-soffan med att avverka några avsnitt av tidernas absolut bästa serie; Seinfeld...
..." a show about nothing"  ;)

Allt gott!

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0