Långfredag

Låååång Fredag ska det bli idag hade jag tänkt... :)

Förmiddag

Uppe före tuppen (om det nu verkligen är så att denne sprätter upp ur sin slaf klockan sju..?) och var riktigt taggad inför den planerade löprundan!

Solen strålade redan från en klarblå himmel, värmde mer än igår och luften kändes aningen mildare.
Började med rundan runt elljusspåret de få metrarna från huset och hade bara hunnit en liten sträcka då ett rådjur skuttade framför mig på spåret, stannade upp och noterade mig som hastigast innan det sedan fortsatte vidare in i skogen...

Varierade underlaget med skogsvägar och asfalt, kände mig underbart pigg och kunde riktigt njuta av den nästan milslånga rundan.


Gott att vara friskus i solen!

Hemma för dusch och en redig frukost med hela familjen samlad runt bordet!
En saknades, min Johan, och kommer att vara saknad...tills vi ses igen.


Min Norrländska delikatess ;)

Mätt, belåten och koffein-kickad så har jag nu städat upp lite i hemmet och ska strax bege mig ut för en runda på stan och inhandla lite nödvändigheter.

Dagen går i lugnets tecken...en riktig mysdag med tid för att bara slappna av, göra vad helst som faller mig in och umgås tillsammans med mina nära och kära...allt gott.


Hittade Sotis och hennes nya sov-göm-ställe...i garderoben bland mammas underkläder :)

Eftermiddagen tar nu vid och jag säger; på återskrivande!

// Maryly

Eftermiddag-kväll


Cheezes! Min bror kom hem med inköpet av den kanske största påse med Ostkrokar som mina ögon skådat!
"Den kostade bara 20 spänn"...jaha, bra argument...sätta i sig den före eller efter löprundan då?
Tufft val... ;p

Som sagt, låååång Fredag var det...
Funderar...är detta verkligen årets längsta dag?

Har för mig att "de" i alla fall sa så förr i tiden..?
Förr i tiden sa "de" även, med tanke på en massa rysligheter som kunde inträffa och oknytt som florerade lite varstans runt husknutarna, att på denna dag skulle man bara hålla sig inne och helst av allt göra så lite som möjligt.
(antagligen däför dagen uppfattades som så lång då...och så tog det väl bort ordet "tråkig" i mitten?)
Förr i tiden sa man många konstiga saker...

Det man ska tänka på idag sägs i alla fall främst vara Jesus...och främst då den stackars mannens lidande (tänk; filmen "Passion Of The Christ" typ...)

För all del, men jag tycker även att man kan tänka på att det idag också är den officiella Earth Day...fast ja, det borde man helst kanske tänka på varje dag...känns som om moder jords lidande behöver vara lite mer högprioriterat än Jesus nu i dessa tider..?

Hursom, lång dag för undertecknad...men långtråkig har den absolut inte varit :)
Softa uppkrupen i sängen med en mycket spännande (kalla kårar!) bok, stor-matlagning till efterföljande goa familjemiddag, lite påskäggsgodis och tv-koll på det och sedan ett infall att dra på sig träningskläderna och återigen bege sig ut för att ta tillvara på kvällssolens sköna strålar...


Mamma på väg...

Så, nu sitter jag här ganska så nyss hemkommen från en promenad med mamma längst landsvägen.
Gick en bit med henne och trappade sedan upp tempot med lite lättare löpning, allt som allt en riktigt fin och skön runda på cirkus 8 km var vad det blev.

Ska ta och brygga lite kaffe nu (jo, jag fick lite abstinens och är tvungen att testa...), ansluta mig till resten av gänget i tv-soffan och ha en fortsatt mysig kväll...

Önskar Er detsamma!

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0