Annandag påsk

Sitter här med kaffekoppen nummer jag-vet-inte-riktigt-vad i ordningen och undrar lite smått hur mycket koffein det egentligen går att ösa i sig innan hjärtat klappar iväg ut ur kroppen av sig själv..?
Men gott är det ;p

Ganska så nyligen inkommen från en grymt härlig terräng-runda uppe i skogen ovanför Granitan.
Hela 19 plusgrader nu i kvällningen och jag fick nästan tvinga mig själv till att avsluta rundan och återvända tillbaka in i hemmet igen...(varför gjorde jag det egentligen?)

Det mjuka underlaget, den friska luften, de ljumma vindarna, dofterna, tystnaden, solnedgången..!
Jisses...jag måste verkligen lidit av en rejäl abstinens där nere i gråa, fuktiga, blåsiga Göteborg med tanke på hur mycket jag riktigt suger i mig -och tar tillvara på varje intryck, ögonblick och känsla som jag upplever här (!)
Fattar knappt var jag får all denna energi ifrån...men det är ju bara att tacka och ta emot :)


Hej å hå...upp å nedför backar, över stock å sten!
(Jo, den backen bakom mig är faktiskt brant ;p )

Annars började dagen med en morgon-mil, efterföljande frulle ute på filten, ett adjö och på återseende av storebror med familj som återvände hem till Umeå igen, samt ett avslut på den spännande bok som jag praktiskt taget sträckläst de senaste dagarna;





Jag ger den 3 pennor av 5 möjliga.
En riktigt, riktigt bra bok med massor av spännande ingredienser och inslag som ibland sände en kall kåre genom kroppen och fick nackhåren att resa sig...

Lättläst och underhållande och anledningen till att den inte får vare sig högsta pott eller snäppet under, beror till stor del på att jag tyckte den var...äcklig (tror jag är ett bra ord..?), karaktärer som inte riktigt föll mig i smaken och en story som i sin helhet kändes lite bristfällig och lämnade en del "hål" och frågor.
Inget litterärt mästerverk, och Ajvide har levererat starkare och bättre berättelse, men helt klart en bok värd att rekommendera!

Nästan lite sorgligt att den är slut, men nästa påbörjas redan ikväll...

Efter dessa två avsked var det dags att svira om och hänga med min gamle käre far till MC-klubben.
Årets premiärtur (för mig) bakom pappsen på hojen! ;D



Såå härligt!
Svischade (dundrade!) fram längst vägarna i ljumma vårvindar, doften av varm skog och en grym frihetskänsla!
Jag har bestämt mig, nu ska här börja sparas...jag ska ta MC-kortet.

Tillbaka på klubben efter turen, hejade på några bekanta som samlats där och jag måste bara dela med mig av "dagens sköna kommentar" som fälldes av en snubbe där i bästa norrländska anda;

" Hä va som en bra helg i fjälla, men jag måste ju medge att jag var lite fundersam över vart snön hadd tage vägen...
Men hä blev ändå en 40 meter skoter, å sen så vare ju kul å se att han (läs; skotern) gick jävligt bra på blåbärsrise också..."
;D

Norrland...där man kan vara sig själv för en stund...hehe...

Ja, Påsken 2011 lider mot sitt slut...men vilka sköna helgdagar det varit!
Imorgon är det vardag igen och trots att jag fortfarande har semester (thank god!), så är det ändå en del viktiga göromål som ska avklaras...

Så, lite tv-softande, lite läsning...och kanske några rader av eget författande i natten innan sömnen tar vid...

Take Care <3

// Maryly


Kommentarer
Postat av: Cicci

Verkar som att du haft en härlig o behövlig helg i sköna Norrland! Ja mena miljoner myggor kan inte ha fel, Norrland e bäst!! ;)



Jo ja ska oxå ta mc-kort i sommar!! :)) wee då kan vi dundra ihop!! :) puss o kram gogumma!

2011-04-26 @ 22:52:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0