Flottigt

Söndags lugnet råder när nu skymningen sakta börjar sänka sig utanför fönstret.

Gårdagskvällen bjöd på en jättegod middag, lite hemma-softande och sedan en sväng ut till Star Bowling.
Där mötte vi upp med de övriga från Amaranthe + lite annat folk, skålade glatt och hade allmänt trevligt!
Dock bidde det ingen bowling för mig, och inte heller någon ritt på den mekaniska tjuren (som vissa av oss utmanade)...och det ska vi nog bara vara glada för ;)




Idag blev det ännu en sväng ut i stadsvimlet, med en god fika och butiks-spaning.
Är på jakt efter ett par skor och en väska, men har inte riktigt hittat de rätta kandidaterna än...

Mätt och belåten är jag...jättemätt och belåten verkligen, efter kvällens dunder-middag.
Bjöd min kära sambo på Enchiladas, tillagade på riktigt mexikanskt vis.
En rätt jag fick lära mig för flera år sedan av min storebrors dåvarande flickvän som kom från Mexico, och som är en mycket uppskattad rätt i all dess flötighet!

Till kvällens vidare frosseri finns även lite kladdkaka kvar sedan  igår, samt chips och ostkrokar...om vi orkar.
Självklart ska det vara allehanda göttigheter en slö söndagskväll, men man börjar ju fundera om det kan vara skadligt detta moffande rent utav...jätteproppen i artärerna eller nåt?
Well...man är ju relativt sund alla övriga dagar så... ;p

Lite val-debatt på tv strax och sedan någon bra rulle att avrunda kvällen framför.

// Maryly


Gott flott...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0