All By Myself

Sitter här ensam i kvällsmörkret  och knappar...
Och nej, det är inte alls så illa som det kanske låter i vissa öron, utan en riktigt lugn och skön Fredagskväll.
Har tänt ljus lite överallt i lägenheten, lyssnar på musik/har på Idol i bakgrunden, och smuttar på ett gott glas vitt...väl värt efter en intensiv dag.

Uppe med tuppen och iväg för att vara på plats klockan sju på morgonshopping i Nordstan (Femman).
Köpte frulle (kaffe, juice,  ost -och skinksmörgås) till det förmånliga priset av tio riksdaler, samt fyndade ett linne och en mysig kofta som ska värma mig i höstvindarna.



Sedan var det dags att skynda sig till arbetet och visa att man är värd sin lön (som dessutom trillade in på kontot i natt) joy! ;)

Aldrig hade jag då trott att ett byte av hårfärg skulle innebära mycket respons...
Har fått så många fina kommentarer både på nätet och "i verkliga livet" så jag vet inte vad...måste verkligen ha sett riktigt risig ut innan?! ;p
(till och med vaktmästaren på jobbet kom och gav mig en komplimang!)

Tänk vad lite förändring kan göra.
Jag tackar ödmjukast för alla komplimanger och det värmer verkligen i mitt hjärta...




Peppad av positiv energi flöt jobbartimmarna på i rask takt och det var inte förän den sista eftermiddagstimmen som tröttheten kom krypande och jag började känna mig ordentligt slö...
Blev tyvärr inte så mycket vettigt gjort och grymt skönt var det att ta några extra minuter och gå lite tidigare för att påbörja helgen!

Raka spåret från jobb till gym.
Ett svettigt pass, troligen veckans sista, som avslutades med en skön stund i bastun.
Och så ytterligare en lite runda inne i stan efter det.
Därav känns det extra gött (och väl värt) att komma hem och bara få njuta... 

Och varför så ensam då..?
Jo, min kära sambo slutade tidigare, greppade sin nya älskling (...basen) och begav sig iväg för rep hele eftermiddagen/kvällen med Amaranthe inför morgondagens gig på Brewhouse:

Jorn (no) + support: Amaranthe

Insläpp: 19.00
På scen: 20.00
Pris: 225:- + förköp
Åldersgräns: 13 år
Separat bar 18 år

"Efter succéspelningar på Sweden Rock Festival, Skellefteå Stadsfest och Getaway Rock Festival tidigare i sommar är det nu klart att norske sångargiganten Jörn Lande och hans band Jorn återkommer till Sverige i höst.För några veckor sedan släppte Jorn albumet ”Dio” som är en hyllning till den nyss bortgångne Ronnie James Dio. Jörn Lande är också klar för att tillsammans med Glenn Hughes vara vokalist på Heaven And Hells enda tributspelning till Ronnie James Dio som äger rum på High Voltage Festival i London senare i juli."


 Befinner Du dig i närheten? -Be there!

När man talar om trollen...
Nu ringde han nyss, min finaste, meddelade att han var på väg hem och undrade om ölen han inhandlat tidigare under dagen var kalla? ;p

OCH lite celebrity spotting bjuder Göteborg på även idag;

Passerade Bengt Frithiofsson -himself idag utan för Hemköp i Nordstan (har jag inte spottat honom tidigare?!).
Jag var på väg mot centralstationen, hemåt, medan han var på väg åt motsatt håll; mot Systembolaget.
Jag säger absolut inte att detta var hans mål...

I samma veva såg jag även en halvrökt joint ligga pyrandes på marken.
Och säger absolut inte att detta behöver ha något som helst samband...



Ja, stora händelser i "Lilla London"...

En annan (riktigt) stor händelse inträffade dock, relativt, nyss då jag fick ett sms av min kära barndomskompis och äldsta vän...som dagen till ära blivit pappa (!)
Stort GRATTIS, och på ett sätt...helt ofattbart...åren går :)

Mycket text ikväll, men nu ska jag fylla på vin-nivån i glaset, som under skrivandets stund underligt nog verkar ha sjunkit..?! ;)

Trevlig helg!

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0