Attityd

Jajebums, då var det Fredag igen...hej vad det går!

Som jag skrev igår "i morgon vaknar jag pigg och kry"...och just det gjorde jag!
Nästan...

Måste väl medge att helt hundra var/är man väl inte, men det var bara att bita ihop...och efter en varm dusch, rask promenad i blåst (läs; praktiskt taget orkan-vindar) och regn, samt några timmar av arbete så kändes det konstigt nog ändå...bättre..?!
Tror stenhårt att det handlar om den mentala inställningen...ger du dig fan i att må bra, så gör du det.
Åtminstone kan man ju köra på den attityden ;)





Fick en "släng" av en längtan hem till levande ljus, skön musik,  vin och ostbricka där ett tag innan lunch, då himlen var som mörkast...men en stund senare kom tanken på en god After Work ute i staden efter arbetsveckan ändå att ta över.

Och så bidde det.

Arbetsveckan nådde sitt slut och jag mötte upp med finaste Johan inne i ett, som så oftast, överbefolkat Nordstan.
En sväng på Systembolaget för inköp av ett vin jag blivit tipsat om av en kollega och sedan raka spåret till...ja, ni vet ju vad vid det här laget...Hard Rock´s aw as usual :p
Och gott var det, även denna Fredag, om än jag kan tycka att de bjöds på lite väl mycket Emo-musik från högtalarna...

Ingen av oss hade någon direkt önskan att vare sig stanna kvar -eller dra vidare efter maten, så nu sitter jag här i hemmets lugna vrå och knappar.
Lite gott i glaset och mycket troligt blir det Idol på tv, följt av hockeymatch; Timrå-Frölunda.
Det sistnämnda kan eventuellt skådas ute...vi har inte riktigt bestämt oss än.




Lyssnar även igenom Volbeat´s senaste på Spotify...låter helt okej än så länge, men den kräver nog mer än en omgång för att göra ett rättvist bedömande (och eventuellt hitta en favorit) känner jag.



Nu tänder min älskade Johan massor av ljus i vår lilla lya, och jag fortsätter njuta av kvällen och avslutar med att önska Er alla en jättetrevlig helg!

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0