Halvlek

Onsdag-kväll...veckans halvlek.

Nyss hemkommen från en mycket trevlig pub-quiz på The Dubliner!
Vårt lag vann...inte.

Men roligt var det ändå minsann, och extra roligt bara därför att de inte hade de "typiska enkla" frågorna, utan några riktiga utmaningar att bjuda på.
Alltså...inte bara en fråga som; "när startade WW2?"
Utan även frågor som exempelvis anagramet av; " worked a term bitch" (en skådespelare)
Och allt på härligt klingande engelska...of coruse ;)


Undrar vem som ska gå på den lille-toan inne på Dubban..?


Quiz-master...dock gick det inte helt enligt planerna...

Jobbad och tränad.
Mätt och belåten på kvällens sena middag...
Även denna veckas dagar har flugit förbi i all hast, jag kan knappt fatta att det är Torsdag imorgon...?!
Fick dock beviljad semester för vecka 41 idag och det känns allt bra gött... :)
Norrland then I suppose?!
Längtar verkligen till något annat än Göteborg just nu, det måste jag medge...

Nu vankas strax sängen...men lite kvälls-surfande och längtandes efter min (förhoppningsvis) väldigt snart annalkande iPhone hinner jag med.


// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0