Min dag

Idag har det, hittills i alla fall, varit min alldeles egna lediga Lördag med tid att disponera endast för mig själv.
En solig och fin höstdag.

Vaknade, satte på lite go musik, tog en lång härlig dusch och piffade mig i ordning innan jag begav mig ut i staden.
Första stoppet blev på Centralstationen i SJ´s resebutik där de dagen till ära bjöd på fika och några specialerbjudanden.
Bland annat så kunde man köpa en resa till "varsomhelst" i Sverige för endast 149:-
Jag passade på att boka en tur-retur resa mellan Göteborg och Lycksele som landade på den blygsamma summan av 348 riksdaler...helt klart det mest ekonomiska sättet jag tagit mig till -och från Norrland på!

Har nu tagit ledigt hela vecka 41 för att få lite semester och en möjlighet till att återigen träffa alla där uppe i norr.
Johan har sitt med Amaranthe och åker till Danmark för studioinspelning, så jag tycket det passade alldeles utmärkt att jag gör något kul jag med.
Vill ju inte bara vara den arma gräsänkan som sitter hemma och ugglar i ett Göteborg som börjar kännas allt mer trist...

Andra stoppet blev för att shoppa ett par nya jeans och en bodylotion jag har sökt med ljus och lykta efter och äntligen hittat!

Sedan blev det fika på NK, några telefonsamtal och lite textskrivande.
Hade tänkt att göra ett seriöst försök att få till något av alla mina texter...och nu fick jag lite tid över så...en början och ett försök till ett mer strukturerat skrivande och vi får väl se var det hele slutar antar jag..? :)

På NK var det också en modevisning som gick av stapeln.
Hade tajmat in den och kollade på höstens trender längst catwalken ackomponjerade av en mäktig kör och snygg design.
Fick även en tillfällig vän.
En äldre kvinna som jag hjälpte fram genom folkmassan och stod och små-pratade med.
Hennes åsikt om modevisningen var i överlag positiv, men nog tyckte hon ändå att det var lite väl mycket med den unga tjejen som visade hela baken... ;)

Från visningen...

Lite mer strosande i olika butiker, samt inköp till kvällens middag och sedan var det dags att vandra hemåt.

Har marktjänst här hemma i eftermiddag.
Min kära sambo har varit iväg hela dagen på photosession med Amaranthe-gänget, så då återstår det bara för mig att ta hand om det praktiska...som exempelvis "vad ska vi äta ikväll?".

Våra lördags-middagar brukar ju oftast vara lite mer smarriga och speciella än "vardagsmaten" och jag har en tanke med en ugnsbakad-fisk-historia som jag tänkte förverkliga.
Till detta kommer det även att bjudas på rostade rotfrukter, egen-koponerad dip och färskt bröd.
Desserten består av kladdkaka med bär och grädde...tror helt klart det kan funka :)


Ugnskokt fisk med vitlök och citron Receptbild - Allt om Mat

Har förberett middagen lite lätt, men sitter nu och smuttar på ett glas bubbel och lyssnar på Bandit Rock Stockholm.
Som jag säkerligen nämnt tidigare är det 100% bättre än deras motsvarighet här i Götet och två låtar som spelas flitigt, som yours truly har fastnat för och hör om och om igen, är; By The Sword med Slash och Andrew Stockdale, samt Full Steam Spacemachine med Royal Republic.
Rekommenderade party-starters!

Kvällen kommer eventuellt att bjuda på utgång, några alternativ finns att välja mellan men i nuläget ingenting klubbat.
That´s that for now...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0