11 September

...nio år senare.
Ett datum som gått till historien.
Att det gått nästan ett helt decennium sedan den fruktansvärda attacken mot World Trade Center och USA känns helt overkligt...

Jag minns den dagen mycket väl.
Hur jag satt i fotöljen framför tv:n i min första egna lägenhet, min lilla etta nere i hamnen i Lycksele.
Sändningarna avbröts för nyheter om terrrorattacken och efter bara en stunds tittande kommer flygplan nummer två...
Världen höll andan.

Jag minns reportens chockade röst från CNN-sändningen, telefonsamtalet till pappa (som först inte förstod vad jag menade innan han slog på sin radio på jobbet), och de otaliga efterföljande rapporterna jag såg på natten (och nätterna efter) under arbetstiden på gruppboendet Brännbergsvägen.

Då var det verkligheten, nu är det ett minne.
En tanke till alla som drabbades och en förhoppning om att det goda ändå segrar i slutändan.




Lördag
var det också ja...och den började rätt tidigt, men bra.
Ett glas kall apelsinjuice, morgon tv i sängen bland täcken och kuddar och bara ligga och dra sig...

En lång varm dusch, lite piffing och sedan var det dags att bege sig till stora ICA Focus i Gårda för inhandlandet av en massa godsaker till kvällens middag.
Tänkte försöka mig på att laga en, för mig, ny rätt och överraska min kära sambo med!

Så efter inköpen och lite förberedelser i bästa hemma-fru stil kommer det att bjudas på;
Laxburgare toppade med en räkröra och en "ovanligt" ihop-komponerad sallad med äpple, körsbärstomat, gurka, paprika och ost, samt nybakad olivchiabatta.
Dessert?
Kladdkake cupcakes med hallon och vaniljgrädde såklart ;)




Efter att vi avnjutit dessa godsaker och en stunds matsmältning (?), så är planen för resterande del av kvällen och natten att bege oss ut på festligheter!

Henriksberg och Belsepub är målet, med arrangemanget Sludgy Doom ´n Roll Night där bland annat våra vänner i Foobar rockar on stage http://www.foobartheband.com/
 
 


Lär bli gött ös och häng med sköna människor! :)

Musiken strömmar ut genom högtalarna, regnet smattrat mot fönsterrutan och från Ullevi hörs ljuden från pågående Supercross & FMX.



Jag höjer glaset med bubbel och önskar Er en underbar kväll!

// Maryly




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0