Sömnigt

Torsdags-rapporten:
Trött, tröttare, slutkörd...

Onsdagen jobbartimmar kändes oändligt långa och på grund av alldeles för lite sömn, mörka skyar, samt ett regn och blåsväder som slog alla rekord, så var tröttheten ett faktum redan igår.

Dock lät jag mig inte nedslås av det, ej heller det faktum att mitt paraply (vet inte vilket i ordningen nu) passade på att slitas sönder av en rejäl vindpust på väg från jobbet.
Slängde handtaget, använde kåpan som hatt och väl inne på Centralstationen drämde jag ner eländet i första bästa papperskorg!
Grrr...




Frustrationen varade tack och lov inte länge och jag mötte upp med fina Manisha för att bege oss iväg på lite after work och en hel del uppdateringar om livet.
God mat, gott vin, gött tjöt ;)

Onsdags-traditionen med pub-quiz återupplivades, min kära Johan anslöt senare, och tillsammans med massa andra tävlingssugna (och öl-sugna!) människor så kämpade vi om vem som kunde kamma hem den åtråvärda första platsen.
Det blev inte vi.
Igen.
Igen. ;p

När geniknölarna sedan gnuggats färdigt satt vi kvar ett tag innan det tyvärr blev tid att erkänna dagens tidiga start och arbete och åka hem.
Mycket trevlig kväll! :)

Sen gårdagskväll, inte mycket till sömn, många tankar, långa jobbartimmar, huvudvärk.
Knata hem, storstädning och tvätt.

Nu är jag dock tacksamt nyäten och mätt på underbar take a way, slöar lite framför tv:n och känner att sänggåendet inte är långt borta.
Sussa sött och vakna upp till vetskapen om att några dagar av skön ledighet stundar!

Tack å hej!

// Maryly



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0