Lördagsmys

Lördagen går i grått.
Och då talar jag tyvärr inte ens om några nyanser av gråskalan att skymta, nej utan bara en kompakt grå massa som envist lagt sig som ett lock över staden och håller den i sitt dystra grepp.
(tänk "Polen-väder")
Det enda som möjligtvis skulle kunna vara lite varierande i väderleken idag är i sådana fall storleken på regndropparna som faller, eller med vilken kraft vindarna viner...

MEN, för att inte deprimera ihop sig helt på grund av detta miserabla västkustväder så har massor av levande ljus tänts, volymen vridits upp och det bubblar goda bubblor och jordgubbar i glaset ;)
Har även planerat ihop en riktigt god middag och avklarat lite förberedelser inför denna.
Kvällens meny a la Baldersgatan lyder som följer;

* Grillade spett med Kyckling, Tigerräkor och Champinjoner (spicy!)
* Paprika -och Fetaostsallad
* Egenkomponerad Aioli och nybakat Olivbröd

...känns som det kan funka.

Ölen som testats denna Lördag heter Ancor Steam Beer (San Francisco, California) och var något vi faktiskt bara råkade hitta bland vinflaskorna (!) och plockade med oss i korgen i kön på väg ut från Systembolaget.
För besk i smaken enligt mig, men får klart godkänd av min kära sambo som beskriver den som "aning besk och fruktig". 



Som vanligt när vädret är som det är, och det dessutom är helg, så var folkträngseln inne i Nordstan ett faktum.
Det var bara att bita ihop, köa, och stundtals armbåga sig fram mellan köpsugna människor (har folk redan fått sin lön?!) och avklara sina inköp.
För, kan jag tänka mig, många anser liksom jag att det är bekvämt och smidigt att få alla bestyr avklarade under ett och samma tak och därmed slippa vistas mer än nödvändigt ute i höstrusket.

Piffade även till frillan i morse i vad som kändes som en kreativ party-look att testa på.
Vet inte om det undermedvetet var det glada 80-talet som inspirerade, eller det att jag bara kände för den där lite busiga troll-frisyren.
Hursom, våffel-tången åkte fram och jag har än inte riktigt bestämt mig för om jag åstadkommit en rätt cool look, eller om jag mest liknar en avlägsen släkting till Sideshow Bob (The Simpson´s)?
You decide...



Till kvällens party-outfit hör även ett par sprojlans nyinköpta jeans, love them!



OCH, vad händer då ikväll?
Ja, party-kitad och allt så är det dock faktiskt ingenting som är riktigt klubbat än.
(förutom en god middag då!)
Det tisslas och tasslas lite om att möta upp med vännerna och bege sig ut på väl valt ställe i natten, så vi får väl se...en hemmakväll blir det med all säkerhet inte ;)

Vad som än händer och sker...en god Lördag till Er alla!

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0