Segdraget

Krassligheten är ett faktum.
Den grymt segdragna förkylningen har slutligen fått mig på fall.
Gårdagens utlovade sista semesterdag blev, i och för sig, en ledig dag...men en dag som fick gå i sjukdomens tecken.

Som tur var slapp jag i alla fall spendera Måndagen ensam.
Det blev ett kärt återseende av min kära Johan och en mysig Söndagskväll tillsammans.
Och igår, när höststormarna ven runt husknuten och regnet piskade mot fönsterrutorna, så hade vi sovmorgon till långt in på dagen, tog det riktigt lugnt och avslutade kvällen med filmtajm och allehanda göttigheter :)

Vi kollade på filmen Sherlock Holmes, en rätt underhållande rulle som faktiskt visade sig vara bättre än vad jag först  hade förväntat mig.
Snygga scener och snabba repliker, roliga karaktärer och bra skådespelar prestationer.
Tvekar lite över betyget...men 3 stycken stora popcorn av 5 stycken möjliga får det bli, helt klart godkänt!



Och idag har det då inte inträffat så mycket att förtälja...
Mest legat och läst, tagit det lilla lugna och försökt kurera mig så gott det går.
Tog hem lite gott käk från nyöppnade Lebanese Grill House här nere på hörnet och kalasade på till middag, och funderar nu på vad man ska engagera sig i resten av kvällen..?

Känner mig egentligen inte tillräckligt kry för att ta mig för något, men börjar bli smått rastlös av att bara vistas innanför lägenhetens väggar.
Jobbigt läge.

Tar och brygger lite kaffe så länge...

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0