Frusenheten

Snön breder ut sitt vita täcke även idag, så jag antar att det (trots gårdagens innerliga förhoppningar) då bevisligen är vinter.
Dock en underbart vacker dag med hög luft och strålande sol (som värmde gott) från en klarblå himmel.

Tog en lugn och mysig start på dagen med kaffe och morgontidningen.
Sedan var det dags att bege sig ner till kyrkogården i Berglunda där jag mötte upp med Johan, Diana och deras lilla söta Johannes.

Tillsammans gick vi till vår kära vän Germund, han som lämnade oss hastigt och alldeles för tidigt den där tragiska dagen sommaren 2007.
Vi tände ljus vid graven, pratade minnen och bara tog tillvara på stunden...R.I.P

Tillsammans promenerade vi också därifrån, med solen i ryggen och en massa uppdateringar att förtälja.
Vi skiljdes åt utanför Granitan, då vi hade olika planer för resterande del av dagen, men jag är tacksam över de små korta intensiv-möten man ändå hinner tajma in de gånger man åker upp.


Stolta föräldrar och lille (nästan) nyfödde Johannes

På grund av att jag packat ner kläder för hösten...det vill säga; Göteborgs-hösten, så var jag frusen ändaste längst i märgen (!!!) efter promenaden och vistelsen utomhus.
Med händer som skakade av kyla försökte jag förgäves värma mig med något...vadsomhelst!

Skyndade mig att hälla upp en stor kopp the-vatten och ställa in i micron, men då jag inte hade tålamod att vänta den tid det uppenbarligen krävs innan vattnet blir riktigt varmt, så fick jag hålla tillgodo med en näst intill pissljummen vätska med bara någon vag nyans av doft och färg som knappt påminde om den kopp the jag hade önskat mig.
Jag svepte eländet, vred på röd kran, och lät vattnet forsa över mina händer.



Knappt hade jag fått upp värmen (läs; kunde röra lederna) förän det var dags att bege sig ut igen, tack och lov med bil och värme i sätena.
Mötte upp med mamma inne i stan och tog en fika på Indo.
Den latten säger jag bara...och cheesecake till...lovely :)



Efter fikastunden ägnade sedan sig mor och dotter åt den stora gemensamma passionen; shopping.
Lite smått och gott som fick följa med i kassarna hem hittade vi allt, bland annat en jättesnygg och varmt fodrad (!) pilot-jacka till undertecknad ;)

Åt en god middag tillsammans med mina kära föräldrar och sedan var det dags att börja ta tag lite smått i det ofrånkomliga...packningen av resväskan.

Imorgon är det avresa...redan...vad snabbt det gick?
Imorgon bär det alltså åter av ut längst vägar och järnvägsräls...från norr till sydväst, med långa timmar och många mil.
Imorgon...men separationsångesten kommer krypande redan ikväll.

Nyheterna rapporterade om att SJ, på grund av hjulfel,  fått ställa in tåg och drabbats av förseningar (alltså, inget nytt egentligen...) och därför blev jag ju tvungen att ringa kundtjänst för att höra om jag möjligtvis var "drabbad".
Två fel-tryckningar, ett evigt tutande och ca 30 minuter senare så fick jag äntligen tala med en alldeles levande (!) människa som intygade att sträckan jag ska åka ska gå enligt planerna.
We´ll see...

Fredagskväll...har absolut inte den där annars så välbekanta "Fredags-feelingen" i kroppen, inte alls något fel i det men lite ovant bara.
Och väldigt, väldigt lugnt.
Sedan så känns det förstås ensamt att inte ha min älskade Johan närvarande och börja helgen tillsammans med... Men nu dröjer det inte alltför länge innan vi ses igen, och jag är helt övertygad om att veckans studioarbete nere i Danmark kommer att ge ett grymt bra resultat! :)

Allt gott så länge kära läsare och en fin start på helgen!

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0