Intervju -de luxe

Ja...vad ska man säga...
Om huvudet snurrade av tankar förut, så kan jag tyvärr inte påstå att det snurrar mindre nu.

Steg upp i ottan, piffade till mig och begav mig sedan ut i den kyliga höstluften mot morgonens intervju.
När jag sedan klev in i värmen i den lokal där mötet skulle hållas så möttes jag först av en stor whiteboard med texten "Välkommen Maria", och strax därefter den mycket vänliga huvudansvariga.

Vi satte oss ned i sköna stolar för att invänta två stycken yttreligare intervjuare.
De anlände kort därefter och det hela kunde ta sin början...
Och vilken intervju det blev, fullständigt oväntat!
Bara det att den tog dryga två timmar och bland annat (mycket annat) innehöll ett arbetsprov måste ju vara något utöver det vanliga?

Jag var alldeles matt när vi så slutligen bröt upp, tackade så mycket för mig och begav mig åter ut i höstkylan.
Den friska luften jag med ett djupt andetag drog in i lungorna var välbehövlig, hjärnan arbetade verkligen på högvarv...

Sammanfattningsvis så var det ett riktigt intressant och givande möte som jag väljer att beskriva med ord som; Engagerande, Motioverande, Utmanande, Informativt, Konkret, Utvecklande, Idérikt, Gamla bekantskaper, Skratt, Kreativt, Innovativt, Avslappnat, Öppet och riktigt, riktigt Trevligt!
Och framförallt, en möjlighet.
Nu är det bara att vänta och se tiden an...



Väl hemma igen tog jag vara på ännu en ledig dag genom att bädda ner mig bland mysiga filtar i soffan, läsa bok och bara vila...så gött det kan vara!
Självklart var Sotis inte sen på lite soffa-mys hon med, och tyckte det passade perfekt att tillbringa några timmar med att ligga och kurra förnöjt på min mage :)



Till slut piggnade jag dock till så pass att det blev en liten runda med bilen, lite små-shopping med mamsen inne i stan och en god middag.

Nu ikväll bylsade jag på mig rejält med kläder och gick ut på en lång promenad.
Kallt i början, men efter några kilometer i ett raskt tempo var det faktiskt riktigt härligt.
Gott var det också att sedan komma hem och sätta sig tillrätta i tv-soffan med en kopp rykande kaffe och fikastund med mamma.
Och här sitter jag än.

Onsdagkväll...ingen lill-lördag, inget pub-quiz, inget storstads-brus.
Och just ikväll så känns det bara heelt okej ;)


...förutom att det nu började snöa :p



// Maryly



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0