Överraskningar!

Fredagen kom och det med överraskningar i bagaget.
Inte till mig, utan till min älskade Johan som detta år får fira födelsedag i dagarna tre, hurra! ;)

På morgonen, innan han gick till jobbet, fick han ett kuvert av mig som inte fick öppnas förän klockan 15.15...sharp!
I kuvertet låg ett brev och i brevet stod det bland annat att läsa att hans skulle infinna sig på Bishop´s (Avenyn) klockan 16.15, gå fram till baren och fråga efter något i hans namn.

I baren på Bishop´s, utsatt tid, mottog Johan ännu ett brev med information om att han skulle spatsera in på närliggande Hotell Plaza, gå fram till receptionen, och ännu en gång fråga efter något i hans namn.

Sagt och gjort, och i det tredje brevet Johan sedan fick från Plaza´s trevliga receptionist fick han veta att han skulle bege sig till en viss våning, ett visst rumsnummer, och väl framme knacka 3 gånger på dörren.

Knack
Knack
Knack

Dörren öppnades och inne i sviten väntade jag med skumpa, mumsiga chokladpraliner och ett glatt konstaterande om att detta var början av en hel helg med födelsedagsfirande! ;D
(Och även ett litet uppmärksammande av vår 3 år -och 10 månaders dag)




Vårt rum för natten var supermysigt och jag hade sett till att vara ute i god tid för att boka det.
Tack och lov har jag även en väldigt bra chef som lät mig gå tidigare från jobbet för att hinna med alla förberedelser...

Dock slutade inte överraskningarna "bara" med detta.
Jag hade även bokat in oss på hotellets relax-avdelning där vi badade i poolen, bastade i både ånga -och torrbastu, samt tog oss tid att bara slappna av och njuta...




Bastade, badade, och skönt avslappnade blev det sedan lite mer skumpa och mys på hotellrummet innan det var dags att bege oss ut för att avnjuta en sen middag.
Grymt gott var det...och festligheterna fortsatte vidare i Göteborgs-natten!



Zzzova i skön hotell säng mellan mjuka hotell-lakan, vakna upp idag, ta en uppiggande dusch, och bege sig mot matsalen för att inta en hotellfrukost som heter duga...det är lyx det! ;)


Allt kom inte med på bilden...men det var verkligen ingenting som saknades!

Mätta och belåtna vilade vi en stund på hotellrummet innan det (tyvärr!) var dags att checka ut.

En runda på stan, uthämtande av Maiden-biljetter (!), diverse andra inköp, och sedan var det dags att bege sig hemmåt mot lyan som kändes lite mindre åtråvärd efter att ha spenderat natten på hotell ;p

Väl hemma har jag sysselsatt mig med att baka födelsedags-tårta, samt förbereda kvällens middag och festligheter.
Lite partaj blir det allt ikväll med, då vännerna kommer på besök och sedan så får vi väl se vart hän det barkar..?!
Kul ska vi i alla fall ha denna Lördag...och detsamma önskar jag Er! :)

// Maryly



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0