Nordanvinden

Vinande, friska nordanvindar drar fram i full styrka över det annars så stilla inlandet.
De kommer med kyla och ett budskap om att vintern strax är på intåg.
Igår kväll yrde till och med snöflingor runt i luften...

Även natten till idag stördes sömnen.
Förskonad från mardrömmar, men väl ett relativt förvånat uppvaknande mitt i natten då någonting brakade till utanför sovrumsfönstret.
Det skrapade, gnisslade och levde om i blåsten...och jag kunde inte förstå vad det var som orsakade dessa spöklika (och rätt så irriterande) ljud.

Idag fick jag svaret.
Delar av grannens plåttak hade blåst ner och iväg in på våran tomt, där de sedan förflyttats åt diverse olika håll med vindens styrka.
Och vi talar inte om små delar plåt...



En sväng in till centrum för att köpa halstabletter (känner mig dock piggare än igår) och titta in på Skohörnan för att säga hej och tjöta bort en massa tid med Anki ;)

 Hej hej!

Stötte också på min bardomskompis Johan, hans Diana och deras alldeles nästan lilla nyfödde son...så söt!
Och lite ofattbart...var inte vi barn själva "nyss"..?!

Ytterligare en dos bakning har det blivit ikväll...och köket doftar minst lika ljuvligt som igår!
De sorter som tillverkades var Strösselkaka...dock hade vi inget strössel så det fick bli med cocos istället, samt Hallongrottor...dock hade vi ingen hallonsylt så det fick bli med jordgubbssylt istället.
Man tager vad man haver... ;)



Sitter och kollar lite fotboll med min käre gamle far, som kvällen till ära även bjuder mig på dessa;


Det är humor, det är humor, det är humor....

Sedan blir det till att förbereda lite inför morgondagens viktiga (och tidiga!) intervju innan jag kan lägga mig tillrätta mellan lakanen för en förhoppningsvis lugn nattsömn...

Och ja, det är fortfarande grymt skönt med semester ;)

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0