För tidigt

Alltså, vad gör jag vaken nu?
Denna tid, en Lördagsmorgon?

Vaknade i och för sig redan ungefärligen runt 04.30-snåret...tittade i taket lite, tittade på tv lite, puffade lite på min sovande sambo och försökte verkligen att själv falla in i sömn.
Men icke.

Så, klarvaken (dock inte speciellt pigg) sitter jag nu nyduschad, tittar ut mot mörkret och slänger ett halvt öga på tv:n som visar något om "livet på landet" på norska.
Det var typ det eller Melrose Place som kändes aktuellt...tyvärr. ;p

Kan ju alltid börja piffa till mig lite innan jag ska ut i stadens lördagsvimmel, men det känns ju inte akut.
Läser dessutom att det utfärdats ett bombhot inne i centrala Göteborg idag (!), så man får väl följa nyhetsuppdateringarna och se vad det egentligen är som händer..?
Potentiella ställen att blåsa i luften torde väl vara Nordstan eller Centralstationen, men man kan ju aldrig vara helt säker...kan ju "bara" röra sig om ett falsklarm också.

Planen för mig är i alla fall (förutom att hålla mig borta från eventuellt bombhotade ställen) att hitta en riktigt varm och mysig vinterjacka som står emot detta eländiga västkustväder.
Har varit på jakt ett tag nu, men inte riktigt hittat någon som faller mig i smaken.
Några butiker kvar att kika in på och de jackor som eventuellt kan vara aktuella är dessa:


WOMEN'S ARCTIC PARKAJacka från The North Face

Smith Jacket BlackJacka från Svea

BLIZZARD W PARKAJacka från Northbrook
Sophie Parka Jacka från Didriksons
Womens Down ParkaJacka från Peak

...men som sagt, vi får se vad man kan hitta.

Fortfarande ligger mörkret tätt ute...gör en kopp the och inväntar gryningen.

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0