Djurens Dag

Idag är det Djurens Dag.
En dag som funnits i många år, men som på senare tid tyvärr har fått ge plats åt den tydligen så populära kanelbullen...

Kanelbullar är bra, doftar fantastiskt gott nygräddade och smakar mums tillsammans med ett hederligt glas kall mjölk.
Men är det viktigare att hylla ett bakverk än en levande varelse?
Jag tycker inte det...fast jag tycker i och för sig också att Djurens Dag är varje dag.




Måndag och oj (eller huu) vad det verkligen kändes att det var tillbaka till vardag igen(!)
Efter en intensiv, men heelt fantastisk helg var det rätt svårt att aklimatisera sig i verkligheten och det känns som om jag gått omkring i något slags töcken paktiskt hela dagen.

Lördagskvällen kom med partaj och goa vänner på besök.
Ett förfestande hemma i lyan som sträckte sig rätt sent in på natten ledde till en ännu senare utgång.

Glada gay-klubben Greta´s blev (av någon outgrundlig anledning?) stället dit merparten av oss styrde kosan fortsatte festligheterna...med allt vad det innebar!
Fullt ös och en riktigt trevlig kväll som slutade hemma i sängen någon gång starx efter fem-snåret...det var längesedan man höll i gång så pass... ;)




Ja jäklar...

Söndag.
Jag hade ställt klockan (på vad som kändes alldeles för tidigt) för att gå upp och förbereda med tårta och presenter till min älskades födelsedag...



Dagens 31-åring väcktes sedan till de inte allt för höga, eller allt för rena, tonerna av "Ja må du leva...":)
Starka koppen kaffe, tårt-ätning och present-öppning...och sedan var man nästan på banan igen.

Det blev en frisk och välbehövd promenad till Brogyllen senare in på dagen, där vi mötte upp med Johans familj för gott fika och ett firande av födelsedagsbarnet i det aningen lugnare slaget.

Brogyllens Konditori



Kvällen spenderades sedan (inte helt otippat) hemma i soffan med mys-outfiten på, och bordet uppdukat med läsk, chips och varma mackor.

Vi kollade in filmen Prince Of Persia.
En film jag hade förhoppningen om skulle vara bra och mysigt passande en slö söndagskväll som denna, men vilken besvikelse...

Förstår att den är riktad mot -och att man kanske uppskattar den mer i yngre åldrar, men ändå...bra var den trots detta inte.
Jag följde väl med sådär halvhjärtat, tyckte mest att det var en massa springande hit och en massa hoppande dit, och ett i överlag dåligt slådespeleri...och då gillar jag ändå verkligen Jake Gyllenhaal.
2 popcorn av 5 möjliga blir betyget.



Tidigt sänggående...och jag talar med säkerhet för både mig och min kära när jag skriver att vi var trötta, men mycket nöjda med helgen! :)

Som sagt, en helg av detta slag sätter sina spår...
Det blir soffa-slö och tv-tittande även den här kvällen, när Johan dundrat färdigt på basen här i bakgrunden ;p
Själv tar jag tillfället i akt och leker vidare på min nya iPhone, vilken grej det är va..!
Har hittat massa skojsigheter att roa mig med och teknikkunskaperna gåt framåt...

Önskar Er en trevlig kväll och en fin start på den nya veckan!

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0