10-10-10

Sov ut några timmar extra imorse, efter gårdagens ultimata trötthet...
Riktigt gott var det sedan att sticka ut på en morgonpromenad i strålande höstsol och andas in den friska norrlandsvinden!

Bäst jag knatade på där i skogen så hörde jag det genom lurarna till min iphone.
Radiokanalen jag lyssnade på stannade upp en aning, och programledaren kunde konstatera att det nu bara var sekunder kvar till det magiska;

Klockan slår 10:10 den 10/10 år 2010.

Jag stannade upp bland tuvorna.
Vad skulle nu detta betyda?
Skulle något världsomvälvande hända?
Skulle kanske jorden frälsas från allt ont, livet börja om på nytt och världen bli ett paradis av aldrig skådat slag?
Eller skulle jag kanske bara se ett starkt sken och sedan sluta mina dagar i en myrstack täckt av utbrända barr och kottar?

Man hinner tänka lite tankar bara på några få sekunder ändå...

Tick, tack
Tick,tack
Siffrorna på iphonen slog om...10:10
Löven rasslade i vinden

Skickade ett sms till Johan för att uppmärksamma honom om denna enorma händelse.
Och sedan...

Tick,tack
Tick,tack
Siffrorna på iphonen slog om...10:11

...sedan hände inget, inget alls utöver det vanliga.
Så, vad var egentligen grejen?

Det är mycket med det jordiska...och likadana siffror på rad är tydligen viktiga att uppmärksammas.
Kanske en liten cool grej...vad vet jag?
En stund av eftertanke och sedan traskades det vidare...



Frulle hemma vid köksbordet med stora starka koppen kok-kaffe (vadå brygg?!) och sedan en runda för att kolla in läget inne i centrum.
Spatserande runt lite på praktiskt taget folktomma gator...Söndag i en små-stad.

Kvällen har mestadels spenderats med att sortera och överföra bilder från datorn.
Tänkte att jag skulle rensa upp den arma burken lite nu när jag har faktiskt har lite tid över för dessa göromål.
My goood vilket jobb det ändå visade sig vara...och vad tidskrävande det ändå är!
Har suttit några timmar nu och inte ens kommit halvvägs...

Har i skrivandets stund i alla fall bestämt mig för att ta en paus och fortsätta kvällens timmar med lite tv-tittande och soffa-mys med lille katt som just kommer stryker sig kring benen på mig.
Sängen stundar nog relativt tidigt, med lite spännande läsning innan drömmarna tar över.
Imorgon är det Måndag...och jag är ledig :)

God natt!

// Maryly 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0