Yrkes-SM 2010

Saker och ting börjar arta sig...ja, kanske man tilll och med kan våga sig på att säga att det ser riktigt bra ut på fler än ett plan(!)
Men, inte för än undertecknad har undertecknat diverse praktiska papper på diverse väldigt praktiska och efterlängtade ting (ja, det rör sig om fler än ett) kan man säga något säkert... ;)

Även denna dag har bestått av idel praktiska göromål.
En hel dags arbete i en monter på Svenska Mässan under pågående Yrkes-SM, och de har varit en av de roligare arbetsdagarna jag haft!

Förutom undertecknad har montern under dagen delats med; några trevliga representanter från AMF, spådamen Rebecka (med tillhörande tält, kula och allt) vars uppgift var att sia om besökarnas framtida yrke, samt de lättsamma och underhållande tv-kändisarna Erik och Mackan...ett härligt gäng minst sagt! :D
Min roll i det hele har väl mest bestått i att fungera som "spindeln i nätet" och ha en överblick över aktiviteter, besökare, tidsscheman och dylikt.
Kul dag med många nya möten...imorgon bär det iväg dit igen och då ska även SM´s vinnare koras, som sedan skickas vidare att tävla i det större Yrkes VM som går av stapeln i London.



Väl hemkommen (fick till och med lyxen att bli hämtad!) så skulle Johan iväg på "Italiensk Afton" med företaget, och lotten med att ta hand om städning och tvätt föll därav på mig...mindre roligt.
Men, men det måste ju göras...och det gjordes, fast än det dock är värt att påpeka att jag nästan avled på kuppen!
För trots lägenhetens alla fönster och balkongdörr på vid gavel, så är det inte att rekommendera en dammsugning när solen ligger på, luften är ansträngt kvav och dagens koffein-intag legat högt...

När jag nu blickar ut i skymmningen så tornar misstänkta åskmoln upp i fjärran och färgar himlen mörkblå.

När jag nu strax efter föregående menings författande faktiskt också reste på mig och gick ut på balkongen, så såg jag en blixt skära genom himlen...hör jag lite muller också?
Jo, det gör jag bestämt.

Jag som älskar åska...nu blir det några levande ljus och mys!

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0