Dagen efter Fredag

Några rader från soffan efter en runda ute i staden och före middagens frestelser ska tillagas.
En luftfuktighet som näst intill påminner om tropikerna och gråa moln som sakta men säkert ändå verkar ge vika för lite solljus och blå nyanser...jag håller tummarna!

En kabel (återigen detta förhistoriska fenomen!) som fortfarande sitter i datorn och begränsar rörligheten, men ett löfte från Telia om en ny box av något slag (?) som ska få både internet och television att fungera normalt igen...jag håller tummarna även där.

Igår rådde allmän fredags-feeling vilket förstärktes rejält av underbart solsken och en trevlig After Work på Hard Rock. Där satt jag endast iförd klänning och tunna strumpbyxor och njöt av värmen, världens godaste (och största!) nachotallrik, ett glas gott vitt...och livet i allmänhet!
Kvällen bjöd även på lite Hockey VM på O´Learys, samt en sväng förbi kvarterspuben Paddington för trevliga samtal med nya bekantskaper :)



Ikväll hade jag gärna önskat mig en middag uppe på höjden i ett riktigt gött grillväder, dock får den önskan infrias en annan gång och vi kör på lite marinerat kött som får grillas i ugnen tillsammans med diverse rotfrukter istället...inte helt fel det heller.
Förtjusningen över den nyupptäckta ölen Grebbestad Majbock medförde att ett par sådana fick åka med hem i kassen, samt en flaska cider från det nya sommarsortimentet.



Hanna´s Summer Mojo, söt och fruktig i smaken med inslag av blodgrapefrukt, apelsin och mynta.
Jag är egentligen ingen cider-drickare då jag tycker att de flesta är allt för sötsliskiga för min smak, dock tänkte jag att ovanstående kanske kunde bjuda på något nytt och mer fräscht men...nej.
Den liknar mest en alldeles för utspädd saft, vilket smaken också påminner om, och det blir troligen inget mer av den varan...

Annars kan det tänkas att kvällen bjuder på lite utgång, alternativt ett besök hemma hos goda vänner.
Inget speciellt planerat eller spikat, men konceptet med spontana infall brukar ju funka helt okej det också! :)

Allt gott!

// Maryly

Kommentarer
Postat av: Anki

mmmmmm......man blir ju hungri....

2010-05-16 @ 21:21:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0