Ösregn

Uppkrupen i soffan en alldeles vanlig Onsdag med ett ösregn strömmandes nedför fönsterrutorna.
Queen´s "We Will Rock You" strömmar visst ut ur radions högtalare också...

Var är våren?
Den riktiga våren, eller ja...i alla fall den våren som jag längtat efter och föreställt mig som varm, solig och fylld av fågelsång...eller nåt ;p
Var är den?
Det har varit alldeles för många kalla, blåsiga och blöta dagar...nu får allt den där ryss-värmen som tv:ns väderleksrapportörer pratar om (som i och för sig naturligtvis inte skulle beröra västra götaland) ändå ta och omfamna hela Sverige rejält!

En förkylning har också drabbat mig.
Eller så är det säsongens pollen-allergi?
Eller så är det en kombination av de båda...
...förmodligen det sistnämnda.
Därav knapras Alvedon, pappersnäsdukar förbrukas, helgen blev en lugn tillställning i feberns tecken, och frustrationen över det långa uppehållet från gymmet växer...

Sitter här med en kabel instoppad i min bärbara dator gör jag också.
En kabel!
Minns ni det kära barn...när tekniken var beroende av diverse sladdar som skulle trasslas ut, kopplas rätt och stoppas in i ett hål i väggen..?!
Fascinerande...
Anledningen till detta oturliga kliv bakåt i historien förklaras endast med ett ord; Telia.
Problem och åter problem, telefonsamtal efter telefonsamtal, räkningar på digital-tv och trådlöst nätverk som inte uppfyller vad de lovat...kompensation var ordet!

MEN, trots den tillfredställande lilla stunden att få gnälla av sig lite ibland, så lönar det sig mer att istället inta en positiv ställning till vardagens alla ting.
Vad gäller pollen-allergin så är den övergående och medicineringen fungerar ändå relativt okej, förkylningen är ändå på bättringsvägen, gym-timmar stundar och Telia har lovat (hrm...) att åtgärda felet idag, samt någon form av kompensation.
Fler timmar med extra-jobb rullar in och på Måndag ska jag till och med på en intervju för en eventuell heltidsanställning...en tjänst jag helt ovetandes blev head-huntad för...så nu är det bara att hålla tummarna! ;)

Imorgon är det även ledig röd dag; "flygar-dagen" (många av dessa röda dagar nu under våren, lite lätt förvirrande...), och även om jag tippar på att jag backar för någon form av utgång ikväll, så tänker jag i alla fall anstränga mig lite extra för att fixa en god middag till min kära sambo och några öl från Systembolagets "nya tillfälliga" sortiment.

Allt gott och skrivandet avslutas till tonerna av Offspring´s "You Gonna Go Far Kid" !

// Maryly

Också en sång...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0