Flygardagen

Kristi himmelfärds dag, med en annan rättare och riktigare benämning.
Röd dag.
Det märks...inte minst på alla de människor som trängdes inne i Nordstans köpcentrum där jag och min kära sambo snabbt passerade förbi efter en trevlig brunch tillsammans på Fröken Olsson´s.
Inköp av räkor, nybakat bröd och världens troligen godaste aioli...och blygråa skyar till trots så var det ändå riktigt skönt med en promenad hem i friska luften.

Telefonsamtal från föräldrarna i norr som ville rapportera om underbart väder och ryss-värme, vilket medförde att mamma gick iklädd shorts och pappa satt ute med kaffekoppen i solen på altanen och njöt...
Och hur var vädret nere i Göteborg då, lite grått sa de på väderleksrapporten?
Nej, jag är inte bitter... ;p

Man får helt enkelt festa till det så gott man kan innomhus när solens strålar skiner med sin frånvaro, därav blir det bland annat mumsiga middagar och goda drycker för att sätta lite guldkant på vardagen.
Två nyheter i Systembolagets sortiment testades och avnjöts till gårdagens middag, där den ena fick betydligt högre betyg än den andra;



Grebbestad´s Majbock var en riktig goding i en charmig liten flaska som absolut kan rekommenderas!
Sleepy Bulldog var väl okej...kanske...men alldeles för mycket persiko-smak och parfymerad för min del.

Till kvällens middag serveras dock inga nyheter, möjligen blir det en kall till kvällens hockeymatch där Sverige möter Tjeckien...
(där ligger då i alla fall Sverige i öl-mässigt underläge)
I nuläget är det ännu inte bestämt ifall VM ska skådas från tv-soffan eller om det bär iväg ut..?
Läser lite här och var i tidningarna om att kritikerna beskriver detta hockey VM negativt med bland annat ord som "iskallt"...men jag för min del tycker det har varit relativt intressant att följa med sina lite oväntade skrällar här och där.

Lite allmänt slöande vankas nu innan det är dags att sätta igång med middagen, och Torsdagskvällen är ett faktum.

Go´å gla´flygarda´!

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0