Semestern stundar!

Onsdag, lill-lördag, och bara några timmar kvar till SEMESTER! ;D

Sitter och smuttar på ett glas vitt med nymålade naglar i min absoluta favorit färg denna sommar:



Lacket heter "Bellas Choice" och är ett riktigt grymt budgetnagellack från H&M.
Jag är helt fast och blir glad bara jag ser detta, samt några andra pastellfärger jag shoppat, liva upp fingertopparna!

Kvällen har bestått av plock och pack.
Har inte packat klart än, men har i alla fall förlikat mig med att det mesta (som antagligen är alldeles onödigt, men ändå känns så nödvändigt) måste med och att det då får bli mer än en resväska.
Hellre för mycket att välja mellan, än att sakna något...that´s it.

Slappnar av och andas några sekunder, försöker ignorera pirret av resfeber och rastlöshet medan jag väntar på att tvätten ska bli färdig och allt klart inför morgondagen.

Kanske kan det bli några timmars sömn ändå, om jag nu kan komma till ro..?
Upp i ottan är det som gäller, piffa till sig och packa in grejorna i bilen som Johan sedan kör till sitt jobb.
Själv tar jag den korta promenixen till mitt arbete, uträttar förhoppningsvis något vettigt i några timmar innan jag flexar ut lite tidigare och möter upp med Johan i kakelbutiken.

Från Hisingen Island går färden direkt och så påbörjas då vår roadtripp norrut!
Om allt går väl så når vi världsmetropolen Mora i relativt hygglig tid, där vi bokat in oss på Mora Parken och stannar över natten.
Troligtvis så kommer vi att husera i ett litet timrat Härbre, eller en s.k "holk" som Johan så fint uttryckte det...
(söder om Dalarna vet man ingenting om Norrland ;p )



Jag hoppas i alla fall att det blir en mysig natt i denna lilla boning...som faktiskt för tankarna till filmen Sällskapsresan 2 -Snowroller och kära Stig-Helmers inkvartering :)

Många långa mil har vi framför oss...

Göteborg-->Mora: 471 km
Mora-->Lycksele: 629 km


Men vi har verkligen ingen brådska, så några stopp här och där får det allt bli...och jag ska bara njuta av resan!

Allt gott så länge...så får vi se var skrivandet fortsätter ifrån nästa gång?!

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0