Pick å Pack

Nu börjar återigen denna vånda...
För mycket saker, för lite plats.
Vad ska med, vad ska inte med?
Behöver jag...typ allt?!

Packar resväskan...detta ständiga dilemma.

Lika bra som det är att vi åker på semester i bil och har plats, lika dåligt är det att vi just har all den platsen.
Jag ser inte lika stora begränsningar nu som med en endaste liten (läs modell stor) resväska och kommer säkerligen kunna fylla upp alla eventuella tomrum!

Ack å ve... :p

Får allt ta en paus nu, varva ner framför tv:n och fortsätta med att färdigställa det hele imorgon.
På Torsdag ska allt vara klappat och klart, för då åker vi direkt efter jobbet! :D

Apropå jobbet ja...så fick jag ett glädjande besked av chefen idag.
De är mycket nöjda med mig, och trots att de tyvärr inte kan erbjuda någon en fast anställning i nuläget, så ville de i alla fall förlänga min visstidsanställning fram till årsskiftet!
Längre än förväntat och skönt att kunna slappna av på det planet ett tag...

Har även hunnit med en sväng till frissan för att piffa till luggen, lite shopping och städning av lyan och börjar faktiskt känna tröttheten komma krypande...

Uuuuh! Nyss flög en "skånkerånk", som vi kallar dem i norrland, runt datorn och lurade ondskefullt på mig..!
Ni vet, en sån där stum jättemygga med världens längsta ben.
Min kära sambo kom till undsättning och knölade in den i en bit papper.
Djurälskare som jag är så skäms man ju...men insekter, de flesta, har jag grymt liten sympati för...huuga.

Nu stänger jag balkongdörren och säger God Natt! :)

// Maryly


Harkrank (hette den visst...) & det finns alltid de som är värre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0