Berörd

Gårdagens gråa nyans avrundades enligt planerna med moffandet av godsaker i soffan framför en film.
Någon feelgood-film, som jag så väl skulle behövt, blev det dock inte...ingen ruskig thriller för den delen heller, än om det var en riktigt hemsk och gripande film som väckte tankar.
Och sådana behövs nog också ibland.

Flyga Drake blev valet.
Har tänkt att se den ett bra tag, och nu när den ändå visades på tv så var det dags.
Riktigt, riktigt bra film...och väldigt, väldigt berörd blev jag.
Samtidigt som jag tyckte den var så bra, så nästan hatar jag ändå att den är som den är.
Svårt att förklara...vacker men ondskefull...den skär i hjärtat...
"varför luktade han inte bara på en lök..."

4 stycken stora popcorn får den.





Måndag morgon kom, och det var med nöd och näppe jag tog mig ur sängen och iväg till jobbet.
Stora koppen kaffe och så var det bara att sätta igång!
Ett pass på gymmet efter arbetsdagen, take away-middag och väskor som börjar packas lite smått.
Ännu en dag närmare semestern ;)

Hade ett långt samtal med min älskade pappa i telefon.
För att göra en lång och tragisk historia kort;

Det inträffade en fruktansvärd MC-olycka utanför Lycksele i helgen.
Två av familjens nära vänner (och medlemmar i pappas klubb) var på väg till en träff när de blev påkörda av en bilist som råkat slummra till bakom ratten och kom körande på fel vägbana.
De lyckades inte väja och kollisionen var ett faktum.

Krasch, kaos, skador, nödsamtal, ambulans och ambulanshelikopter.
Bärgning och telefonsamtal.
Chock.

Tack och lov så överlever de, om än olyckan nu har resulterat i att en av vännerna fått benet amputerat efter timmar av operation på intensivvården, och med nöd och näppe får behålla båda armarna.
Den andre klarade sig bättre med några brutna ben och ytligare skador.
Föraren i bilen, han som somnat, klarade sig helt oskadd...

Pappa skulle egentligen ha åkt med, men ändrade sig...jag vågar inte tänka på hur det kunde ha varit om han hade gjort det.
Jag ska inte tänka så.
Det som skett har skett och jag hoppas innerligt att vännerna återhämtar sig på bästa möjliga sätt efter denna tragiska händelse och tänker förstås på dem och deras familjer.

Ironiskt nog skedde det första dagen Motorveckan gick av stapeln i Lycksele...Norrlands "big happening" för motorintresserade. http://www.motorveckan.se/

Förstår att oron över vår roadtripp nu ligger i luften, men vi lovar att ta det lugnt och försiktigt på resan upp på vårt bästa möjliga sätt i alla fall!
Ingen stress...det är ju trots allt semester :)

I bakgrunden hörs ljudet av Johans fingerövningar på basen blandat med tvn´s nyhetssändning, jag har en handtvättning av en klänning att ta hand om...och ja, intressantare blir det inte en vardagskväll som denna.

// Maryly



Kommentarer
Postat av: Anonym

Popcorn är så sjukt gott. ;D

2010-07-28 @ 13:36:40
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0