Snabba Cash & Fina Naglar

Idag är det "bara" en vecka kvar till den efterlängtade semester ;p
Åh, varför blir det alltid så mycket jobbigare att härda ut ju närmare man kommer?!
Dagarna blir så mycket längre, och väntan så mycket mer otålig.

Vi behöver verkligen den här ledigheten tillsammans, Johan och jag, och det ska bli så underbart skönt att komma bort från Göteborg, vara tillsammans, göra massa roliga saker och bara njuta.

För att återkomma till filmen Snabba Cash, samt betygsättningen av densamma, så får det tyvärr bara bli 2 stycken ynka små popcorn i omdöme från mig.




Förälskad i boken? Förstörd tack vare boken? Jag vet inte?
Det jag dock vet är att jag inte tyckte att storyn höll samma mått som boken, eller höll överhuvudtaget egentligen...
Filmen var rörig, fokuserade och framhöll fel delar, samt utelämnade helt den känsla som Lapidus skapar i sin berättelse.

Skådespelarnas insatser var väl egentligen helt okej, men att slutet var ett annat och att själva "poängen" inte ens fanns med...näe, det funkade helt enkelt inte för mig.
Kanske uppskattas den mer av de som inte läst boken?

Annars så ska jag strax sätta igång med lite hemma-manikyr och pedikyr här.
Är så sugen på att göra fina Minx naglar!
Inget jag klarar av här hemma själv dock, men jag ska göra lite efterforskningar och se om man eventuellt kan hitta någon bra salong som kan fixa det åt mig :)

Imorgon är det fredag igen!

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0